לזכרו של סגן אודי אלגרבלי

חיים הכט | מדברים ברדיו | 10.10.24


אודי אלגרבלי נולד בירושלים ב 1972, בנם של מרדכי וג'ורזט, שנה לפני מלחמת יום הכיפורים. הוא למד בחינוך הממלכתי דתי, המשיך לישיבה תיכונית והיה מדריך נערך בבני עקיבא. הוא התגייס לצנחנים, שירת בלבנון וסיים כחניך מצטיין את קורס הקצינים. ביום הכיפורים 1993 היה אודי בבסיס עם חייליו במוצב הבופור. ומה קורה אז? האזינו לשיחה בין חיים הכט למרדכי אלגרבליף אביו של אודי ואיילת בר-גור

אודי התגייס באוגוסט 1991 לחטיבת הצנחנים. בהמשך, לאחר שירות בלבנון, אודי התנדב לקורס קציני קשר כמתבקש מאופיו ומדמותו, אותו סיים בהצטיינות בספטמבר 1993. בתום הקורס כאשר התבקש להישאר בבה"ד 7 כמדריך ומפקד, נענה בחיוב על אף שרצה לחזור לפלוגה המבצעית כקצין קשר. אודי הצטיין כמדריך והפך מודל לחיקוי מצד מפקדיו ופקודיו.
מותו של אודי היה הפעם האחרונה בה עולמו הפנימי העמוק בא לידי ביטוי. ביום רביעי, כ"ז בתמוז תשנ"ד (6.7.1994), עלה אודי בראש חייליו בשיירה למוצב ריחן בלבנון. סמוך למוצב הותקפה השיירה בהפגזה כבדה. כמפקד החש אחריות על חייליו, עלה אודי על צריח הנגמ"ש, כשהוא חשוף לכל, ונתן לחייליו פקודות לתפוש מחסות על מנת להינצל. בפעולה מנהיגותית ראויה להערכה ויוצאת דופן זו, אודי נפגע מאש האויב ונהרג כשהוא בן 22 בנופלו.