ליאת זית: "חיצונית אני נראית בסדר אבל אי אפשר להסביר מה שקורה בפנים"

אביטל גונן | מדברים ברדיו | 21.10.24


ביום שבו הובאה למנוחות שיראל גולן ששמה קץ לחייה לאחר שלא הצליחה להתמודד עם הקושי לשרוד את אירועי טבח "הנובה". עולה השאלה כמה עוד שורדי המסיבה נמצאים בסיטואציה דומה.

בתוכנית מדברים ברדיו שוחח אביטל גונן עם ליאת זית מדגניה ב' שסיפרה על הקושי היום יומי והמצוקה הקשה שאיתה היא מתמודדת מאז ה-07.10: "זה כאב של חיים שלמים מה שאנחנו השורדים מרגישים. אני עשיתי תואר והתחתנתי והכל היה על המסלול הנורמטיבי אבל מאז ה-07.10 לקום כל בוקר זאת התמודדות, ויש תחושה של אשמה אבל לא בחרנו להינצל".

"אין לי את הכוח. התחושה שהעולם ממשיך ואתה נשאר עם הכאב הזה לבד והכאב הזה הוא כואב. מבחינתי ניסיתי לחזור לעבודה ואחרי תקופה הפסקתי ואני לא מצליחה לחזור לשגרת החיים שלי. הפכתי מבן אדם מאוד אקטיבי למישהי שלא עושה כלום. יש לי פסיכולוגית, עובדת סוציאלית, משפחה ובעל וחברים מדהימים שכולם עוטפים. אבל רק לפני חודש התחלתי להבין מה קרה לי רק לפני חודש נפל לי האסימון של מה שקרה. נהייתי מאוד פחדנית, אני מפחדת להיות לבד בבית, לנהוג לבד, כולם נראים לי חשודים למרות שחיצונית אני נראית בסדר אבל אי אפשר להסביר מה שקורה בפנים. אני הייתי פייטרית והיום לקום בבוקר להכין קפה וכל פעולה פשוטה זה קשה".

"אנחנו לא מקבלים עזרה, כל הזמן צריך להוכיח שעברנו משהו קשה. ההתמודדות עם עצמי שאני שהייתי חזקה פתאום צריכה עזרה של ביטוח לאומי. אני כרגע לא על קו הנורמה, אני מטופלת אבל יש ימים מאוד קשים. אני רוצה לחזור לישון בלילה ולהחזיר לי את השליטה ואת זה אף אחד לא יכול לתת לי. רוצה שקט כלכלי ותעסוקתי שאני ארגיש שאני לא לבד. רציתי להוכיח שהכל בסדר וניסיתי בכל הכוח לעשות הכל אבל זה מוטט אותי".