לידיעת בן מובחר וזלץ: למרות המלחמה הבחירות יתקיימו בנובמבר

רותם אטיאס | 16.07.24

בעיצומה של המלחמה שר הפנים החליט – בנובמבר הולכים לבחירות ביישובי הצפון. ההחלטה התקבלה במהלך ישיבה שקיים היום השר משה ארבל ובו לקחו חלק גם מנכ"ל המשרד רונן פרץ, המפקח על הבחירות והלשכה המשפטית במהלכה. במהלך הישיבה הנחה השר להיערך לקיומן של הבחירות המוניציפליות לרשויות המפונות בצפון ובדרום בתאריך ה-19.11.2024 תוך התאמת הצרכים הנדרשים לאתגרי הביטחון והסעת התושבים המפונים.

עוד הוחלט כי ברשויות לא יתקיימו בקרית שמונה וביישוב שלומי בהם מועד הבחירות יידחה בצו נוסף בהתאם להתפתחויות הביטחוניות באזור.

שר הפנים ארבל: "שעה שהוצגו בפני הנתונים בעבודת המטה לפיהן ניתן לכאורה לקיים בחירות באזורים אלו בשינויים המחויבים, הנחיתי להיערך לקיומן בנובמבר הקרוב. בכפוף לתיאום ולאישור מערכת הביטחון. עלינו להימנע ככל הניתן מדחיית הבחירות בשל פעולת האויב ולשמור על מרקם החיים והאופי הדמוקרטי של השלטון המקומי".

נזכיר כי הבחירות לרשויות המקומיות ברחבי הארץ התקיימו בסוף חודש יוני לאחר 2 דחיות, השאלה כעת היא האם במצב הקיים יוכלו הרשויות להיערך לבחירות כשמרבית התושבים בגליל העליון ובמבואות החרמון מפונים מבתיהם.

בתגובה להחלטת שר הפנים לדחיית הבחירות בק"ש המועמד לראשות העיר אלי זפרני: "דחיית הבחירות בק"ש היא פרס לחזבאללה ולטרור שר הפנים פוגע בתושבי העיר". עוד אמר זפרני: "החלטת שר הפנים משה ארבל על דחיית הבחירות בק"ש היא פרס לחזבאללה ולטרור, זו פגיעה ויריקה בפניהם של תושבי קרית שמונה שמבקשים הנהגה חדשה קשובה שתדבר אליהם ביושרה ובגובה העיניים".עוד הוסיף זפרני: "אני מקווה שר הפנים יתעשת וההחלטה הרעה הזו תבוטל לאלתר, אחרת נאלף לפנות לבג"צ שיפסוק בעניין".