"למה בזמן שמחזירים את החבר הכי טוב שלי בשקית של 10 אגורות אדון נתניהו עומד בקונגרס בחליפה של מיליונים? מזה הניתוק הזה, איפה אנחנו חיים?"

ירין דורון | מדברים ברדיו | 25.07.24


5 גופות חטופים חולצו ממנהרה בחאן יונס והושבו לישראל, חלקם כבר הובאו לקבורה. אחד הנרצחים שהושב הוא רס"ר (במיל') אורן גולדין, חבר כיתת הכוננות של ניר יצחק. חברו הטוב יאיר בלברמן: "הסיטואציה עצובה, למרות שאנחנו הולכים לקבור את אורן ביום ראשון הסיטואציה מאוד עצובה. אורן היה בן כיתה שלי, הוא בגילי, החלפנו ביחד חיתולים ומוצצים שהיינו חולים, עשינו מעשה קונדס וגנבו ארטיקים מהכלבו יחד. התגייסנו יחד והשתחררנו הוא נסע לטייל בזרח אני חזרתי לניר יצחק ולרפת. שנינו היינו גאים להיות עומד האש במחנה והתחתנו פה והקמנו משפחות בקיבוץ כי זה חשוב ורצינו לחנך את הילדים שלנו פה ותכננו להיות שכנים. כל פעם אני שומע איך מספידים חברים ואני שואל את עצמי איך אני מספיד כדי שאנחנו יבינו מי היה אורן גולדין. הוא היה שנון, חד מצחיק, יסודי וזה הכאב שאיתו אני חי כבר 10 חודשים".

בתוכנית "מדברים ברדיו" סיפר יאיר לירין דורון על גיסו שנרצח וגופתו עדיין מוחזקת בשבי חמאס: "גופתו של גיסי טל חיימי עדיין מוחזקת בשבי, האוכלוסיות בניר יצחק, ניר עוז ובארי מפורקות, האוכלוסייה מדינת ישראל לא בשיאה אז בואו נעשה הפסקת אש ואת העסקה ונתחיל לשקם את מה שקורה פה. המשפחות שלנו גרות בבית מלון בואו נחזור לשפיות, הפסקת אש ונתקן את מה שהביאה עלינו המדינה הזאת".

"יש חטופים, יש חיים בשבי ואני לא רוצה לחשוב מה קורה להם בתוך המנהרות בואו נעצור, מה אנחנו רוצים עוד מחבל הרוג? לאן אדון בן גביר רוצה לקחת אותנו? לאן בנימין נתניהו רוצה לקחת אותנו? איזה ניצחון מוחלט? הפסדנו. אני הפסדתי ב-07.10 כבר בשעה 8:00 את גולדין שנחטף כבר אז הפסדנו, צר לי לאכזב את מדינת ישראל אנחנו מובסים אז בואו נעצור ונביא את כולם לקבורה והביתה. הילדים שלנו יחזרו הביתה ונתחיל להשתקם – דיי עם המלחמות המיותרות שלא מביאות כלום ושום דבר".

בהודעת צה"ל נמסר: צה״ל ושב״כ חילצו את החטופה שנרצחה מיה גורן, ואת החללים החטופים רס"ר (מיל') אורן גולדין, סמ"ר תומר אחימס וסמל קיריל ברודסקי ז"ל ממרחב חאן יונס במבצע של אוגדה 98. במהלך מבצע של כוחות אוגדה 98 בהובלת חוקרי ורכזי השב״כ בשטח, חולצו אתמול (ד') החטופה שנרצחה מיה גורן, והחללים החטופים רס"ר (מיל') אורן גולדין, סמ"ר תומר אחימס, סמל קיריל ברודסקי ז"ל מחאן יונס. על פי מידע מודיעני מהימן שנמצא ברשותנו, עולה כי מיה גורן ז"ל נרצחה, ורס"ר (מיל') אורן גולדין, סמ"ר תומר אחימס וסמל קיריל ברודסקי ז"ל נפלו בקרב במהלך מתקפת הטרור האכזרית ב-7 באוקטובר, וגופותיהם נחטפו לעזה. החילוץ בוצע אתמול (ד׳), על ידי כוחות שב״כ יחד עם צוות הקרב של חטיבת הקומנדו, כוחות יהל״ם ואגוז בפיקוד אוגדה 98. המאמץ המודיעיני המקדים למבצע נוהל על ידי שירות הביטחון הכללי בשילוב של מידע מודיעיני מחקירות מחבלים בשב"כ, מאמצים מודיעיניים בשיתוף צוות מודיעיני של מפקדת החטופים באגף המודיעין, ונוספים שהביאו לכדי ביצוע המבצע. לצד המאמץ המבצעי, צוות החטופים והנעדרים ומרכז החטופים והנעדרים בחטיבת הנפגעים באגף כוח האדם, אשר אמון על ליווי משפחות החטופים, פעל יחד עם המכון לרפואה משפטית ומשטרת ישראל לזיהוי החטופים ומסירת ההודעות למשפחות. צה"ל והשב"כ ממשיכים, גם בשעה זו, בהפעלת כלל המאמצים המבצעיים והמודיעיניים, על מנת לממש את המשימה הלאומית העליונה להשבת כלל החטופים והחטופות"

זמן קצר לאחר השבת הגופות, ביניהן של גולדין ‏מסר קיבוץ ניר יצחק: "הערב התבשרנו על מבצע חילוצו של אורן גולדין ז״ל, חבר כיתת הכוננות של הקיבוץ, שנפל ב- 7 באוקטובר. אורן היה הראשון לצאת באותו בוקר ארור, עוד לפני שידענו כמה חמורה הסכנה שאורבת בחוץ. בחודש נובמבר, כחודש וחצי בהם קיווינו לאות חיים, התבשרנו כי אורן נהרג ב-07.10 וגופתו מוחזקת בשבי. במשך כמעט עשרה חודשים קראנו וייחלנו ליום בו תושב גופתו לישראל ונוכל לטמון אותו בבית שכל כך אהב, קיבוץ ניר יצחק. אורן הותיר אחריו משפחה גדולה ואוהבת. אושרית, אביב, אילי, אדי, יאיר, רני, שי, משה וכל המשפחה המורחבת- אתכם בצערכם הכבד. יהי זכרו ברוך".

בלברמן התייחס גם לנאומו של ראש הממשלה בקונגרס שבמהלכו לא התייחס לעסקת חטופים ותקף: "בגלל ראש הממשלה קיבלתי את ההודעה באמצע הלילה, אני הלכתי לישון ב-1 בלילה אחרי שבכיתי שעתיים. למה לא עדכנו אותנו ב-21:00 בערב למה לא לפני? מזה הדבר הזה, רק שנגמרת ההופעה? זה כואב, אנחנו לא שקופים! אנחנו לא שקופים אנחנו חיים פה, מה קרה? למה בזמן שמחזירים את החבר הכי טוב שלי בשקית של 10 אגורות אדון נתניהו עומד בקונגרס בחליפה של מיליונים? מזה הניתוק הזה, איפה אנחנו חיים? מה קורה? למה אדון נתניהו לא ציין את החטופים?"