"לפי הדפיקה בדלת ידעתי שהגיעו אנשי הצבא עם הבשורה"

שלומי ברטלר | מלחמת "חרבות ברזל" | 16.10.23

עידן עדרי (36) מקיבוץ הסוללים בעמק יזרעאל נרצח במסיבת הטבע על ידי מחבלי חמאס. הוא עוד הספיק להתקשר להוריו בסביבות השעה 08:00 וסיפר על הירי לעברם ומאז נותק עמו הקשר. הוא נחשב נעדר במשך כמה ימים עד שגופתו זוהתה

בפוסט בפייסבוק כתבו ההורים אריק יוספה והאח דור מסרו: "עידן בנינו בכורנו האהוב והיקר יפה הנפש והתואר הלכת מאתנו בטרם עת ובטרם הקמת משפחה. נרצחת בדם קר ובאכזריות עי בני עוולה פראי אדם וחיות טרף רק בגלל היותך יהודי. עידן בעל לב הענק שהעריף אהבה לבני אדם ולחיות שכל כך אהב ונהג להציל משוטטות ברחוב ודאג להאכיל אותם ולמצוא להם בית חם. ילד בעל נתינה אין סופית שכל כך הרבה אנשים וחברים אהבו אותו ולא הפסיקו לציין זאת בהודעות בכל זמן היעדרותך. ילד חכם ואינטליגנטי רהוט ושנון אוהב אדם וכל בעל חיים על פני האדמה. לנצח נזכור אותך תמיד בנינו ואחי אהובנו"

אביו, אריק, סיפר לשלומי ברטלר בתוכנית "מדברים ברדיו": "הבן הבכור שלי שעדיין לא הצליח להקים בית בישראל נקטף טרם זמנו. בן אדם מדהים, כגודלו 1.90 גודל ליבו. חברים שלו כתבו עליו ולמדתי מהפוסטים שלהם עד כמה הוא היה טוב לב, על הנתינה והשמחה. הוא אהב את המסיבות האלה, כמעט לא הייתה מסיבה שהוא לא היה בה. הייתי בבית כנסת בחג ואשתי הגיעה מבוהלת לקרוא לי וסיפרה לי שהיא התכתבה עם עידן והוא סיפר לה שהוא תחת טילים ויריות ושהוא לא יודע אם הוא יצא מזה בחיים. סיימתי להתפלל חזרתי הביתה ומאז אנחנו מחפשים ושואלים ועקבנו אחרי התקשורת מה עולה גורלם. היינו בחוסר וודאות ושום גורם רשמי לא עדכן אותנו, הפעלתי כל מי שיכלתי כדי לאכן את הטלפון שלו אבל לא הצלחנו. ככל שעברו הימים אבדה לי התקווה, התקווה שלי הייתה שנמצא את הגופה שלו. לפי הדפיקה בדלת ידעתי שהגיעו מהצבא יש לדפיקות מיוחדות ואז כשראיתי אותם הבנתי שזהו. אנחנו לא יודעים יותר מידי פרטים, לא עדכנו אותנו בשום פרט. לא יאמן שהמערכות עדיין לא מסבירות אבל אני לא אשתוק עד שאדע בדיוק מתי ואיפה מצאו אותו. אין נחמה אבל יש תקווה, יש לי עוד ילד בבית וננציח אותו כמה שיותר בכל מיני תחומים שהוא אהב".