מטריד מאוד: חיזבאללה פרסם סרטון המתעד את בסיס רמת דוד

קול רגע
חדר חדשות | 27.07.24

המלחמה בצפון: חיזבאללה פרסם בשעות הצהריים סרטון שצולם ככל הנראה אתמול, שמתעד את בסיס רמת דוד. בסרטון שאורכו יותר מ-8 דקות, שוהה כלי הטיס מעל הבסיס, מתעד מבנים, מטוסים, מערכות לחימה ואזורים רגישים. נציין כי מרחק הבסיס מהגבול יותר מ-50 ק"מ.

נציין כי מדובר בסרטון תיעוד שלישי שמצליח חיזבאללה לצלם כשלפני מספר שבועות פרסם סרטון המתעד את מפרץ חיפה וחיפה ולאחרונה סרטון מאזור רמת הגולן. על פי הסרטון נראה התאריך של אתמול 23.07.24 כמועד שבו צולם הסרטון.

דובר צה"ל הגיב ומסר: "הסרטון שהופץ על ידי חיזבאללה צולם על ידי כלי טיס בלתי מאויש לצילום בלבד. פעילות הבסיס לא נפגעה. צה"ל וחיל האוויר בתוכו פועלים כנגד המערך האווירי של חיזבאללה, ותקפו מאות מטרות ממערך זה בחודשים האחרונים. חיל האוויר פועל בכל האמצעים להגנת שמי מדינת ישראל ויוסיף לעשות זאת".

שלומית שיחור רייכמן, ראשת המועצה האזורית עמק יזרעאל בתגובה לסרטון חיזבאללה: "התיעוד שחיזבאללה פרסם מטריד ביותר. אירועי השבעה באוקטובר ומלחמת 'חרבות ברזל' מחייבים חישוב מסלול טיסה מחדש. הצילומים מטרידים שבעתיים מאחר ויש כאלה המבקשים בימים אלה להקים שדה תעופה משולב – צבאי ואזרחי, צמוד לבסיס הצבאי. מומחי ביטחון קבעו כי יש סכנה ביטחונית ממשית בהקמת שדה תעופה בינלאומי בעמק יזרעאל עבור אלפי תושבות ותושבים באזור הצפון כולו. אני חוזרת ואומרת בקול חד וברור – אין התכנות ביטחונית להקמת שדה אזרחי משולב בצבאי בעמק יזרעאל!"