משפחת שֹהם בבית

רותם אטיאס | מלחמת "חרבות ברזל" | 25.11.23

האושר והדאגה: אחרי 50 ימים בשבי חמאס שוחררו הערב עדי שהם (38) ושני בניה, נווה בן ה-8 ויהל בת ה-3 חזרה לישראל במסגרת מבצע "דלתות שמיים". אבל לצד האושר הגדול על חזרתם לארץ השמחה אינה מושלמת לאחר שהאב, טל (38) נותר בשבי והוא לא צפוי להשתחרר בשתי הפעימות הקרובות.

תמונה ראשונה מחוץ לשבי

המשפחה, מהיישוב מעלה צביה שבמועצה האזורית משגב, נחטפה מקיבוץ בארי ב-7.10 שם חגגה עם בני השפחה (משפחת הרן) את חג שמחת תורה. בבוקר פרוץ המלחמה פרצו המחבלים לבית משפחת הרן ירו ושרפו את הבית. באירוע הקשה נרצח אבשלום הרן, הסבא והדודים תרי ולילך קיפניס. במהלך האירוע נחטפו כאמור ארבעת בני משפחת שהם ואיתם הסבתא שושן.

האיחוד הראשון של משפחת שהם-הרן אחרי החזרה לישראל

עדי, פסיכולוגית בהכשרתה מתמחה בבריאות הנפש, חרדה, דיכאון ופוסט טראומה ומסייעת בהתמודדות על משברי חיים. באתר שמפרט אודותיה מצוין כי היא בעלת שלושה תארים בתחום הפסיכולוגיה.

שמו של הבן, נווה, שאוהב כדורגל, עלה לתודעה העולמית לאחר שבמהלך מסיבת עיתונאים של נבחרת ישראל במסגרת קמפיין אליפות אירופה, החזיק שחקן הנבחרת אלי דסה את נעל הכדורגל של נווה: "הנעל הזאת שייכת לנווה שהם, נווה שהם הוא ילד בן 8. קשה לדבר כרגע, אבל אני לא חושב שאף אחד מכם יכול לדמיין את הסיפור מאחורי הנעל הזו. הילד הזה כרגע ברצועת עזה עם שבעה אנשים מהמשפחה שלו. זה כל מה שנותר מהבית שלו, הנעל הזאת. אנחנו מחכים לו". גם השחקן אוסקר גלוך צולם כשהוא מחזיק בנעל של נווה.

מהמרכז הרפואי "זיו" מסרו: "כמה טוב שבאתם הביתה! אנו נרגשים ושמחים מחזרתם של עדי שהם עם ילדיה נווה ויהל, אימה שושן הרן ובנות המשפחה, שרון אביגדורי ובתה נועם שנחטפו מקיבוץ בארי. מדובר בנקודת אור גדולה בימים אלה ואנו מצפים לחזרתו בשלום של בעלה טל. אנו במרכז הרפואי התפללנו לשובה של עדי ומשפחתה ועמדנו יחד כדי לזעוק ולדרוש את השבתם מיד. תם ולא נשלם, נמשיך יחד עד לשובם של כל החטופים"

נזכיר שבני משפחת שהם הם קרובים של עורך "המוסף לשבת" של "ידיעות אחרונות", אביב הברון, שאת שער מוסף 27.10 הקדיש ליהל ובכתב ידו כתב: "שמי אביב, עורך המוסף הזה. תמיד מאחורי הקלעים, אבל היום אני מפקיע את עמוד השער. זו יהל (3), בת אחייניתי. עכשיו היא בעזה עם יותר מ-200 ישראלים חטופים. תחזירו אותה ואותם. וננצח".

היום כאמור אחרי 50 ימים במסגרת הפעימה השנייה שוחררו עדי, נווה ויהל וגם הסבתא שושן והם בישראל.