"נתן קם נטרל את המחבל ותוך כדי התקשר למד"א ולפלוגה ואז הוא התמוטט"

ירין דורון | מדברים ברדיו | 04.07.24

הפיגוע כרמיאל: במרכז הרפואי לגליל בנהריה נמשך הטיפול בחייל צה"ל סמל נתן אבני, מצפת, שנפצע קשה בפיגוע שבו נפל חבר סמל אלכסנדר יקימינסקי. כזכור, אתמול בשעות הצהריים נכנס מחבל חמוש בסכין לקניון חוצות כרמיאל ודקר את שני החיילים שהיו בדרכם למתחם המזון בקומה השנייה של הקניון.

נתן שספג 3 דקירות הצליח להתעשת ולנטרל את המחבל לפני שהתמוטט ונזקק לטיפול רפואי. קובי, אביו של נתן סיפר היום כי השניים היו בכרמיאל לצורך טיפול ברכב צבאי.

קובי אבני, אביו של החייל נתן אבני שחיסל את המחבל בפיגוע בכרמיאל סיפר: "נתן במצב יציב נמצא בטיפול נמרץ מחכים שיעבירו אותו במהרה למחלקה, הוא על משככי כאבים חזקים מאוד. שוחחנו איתו אחרי הפציעה אני רוצה להגיד שאנחנו כואבים על מותו של אלכסנדר החבר שלו מהפלוגה. ואנחנו מחזקים את המשפחה ומשתתפים בצערם".

"לא הרבה אחרי האירוע התקשרו מהמרכז הרפואי בנהריה וטסנו לפה מהר, לא ידענו מה קורה לא הבנו שהם הגיעו מהפיגוע. הם משרתים בקו הראשון בצפון בשירות שלהם ולא קישרנו שיש קשה לפיגוע בכרמיאל. לא ידענו שהם בכרמיאל באותו יום, הדאג ההייתה שהוא נפצע באירוע צבאי ופתאום זה קורה כאן בתוך הבית"

קרא עוד:

ממה שאתם יודעים מה הם עשו בכרמיאל?

"אלכסנדר ז"ל הוא נהג רכב למוסך ונתן ליווה אותו ואחרי שהם סיימו הם הלכו לאכול. תוך כדי המחבל תקף אותם מאחורה כמו שרואים בסרטון, הוא דקר את נתן 2 דקירות בחזה, דקירה בכתף ושניות אחרי זה דקר את אלכסנדר".

עוד התייחס קובי לסרטון שפורסם שבו נראה בו מחסל את המחבל: "הוא קם נטרל את המחבל ותוך כדי התקשר למד"א ולפלוגה ואז הוא התמוטט. אני לא ידעתי כלום בדרך לא היה לי שום מושג, טסתי לבית החולים ברמזור כבר עזבתי את האוטו ורצתי ברגל כי היה רמזור שהתעכב להתחלף".

"נתן בצבא שנה וחצי הוא סמל והוא ילד שגדל על ערכים ואהבת מולדת, אני הייתי צנחן בלבנון הראשון ולמעשה אני הלום קרב ונכה צה"ל. האדרנלין גבוהה מאוד עכשיו וחוזרים תמונות אבל משתדל להיות חזק ולהיות לצידו של נתן ולתמוך בו".