עידו גזית: "בכל פעולה שלנו אנחנו מנסים להרגיש את יהלי, מה הוא היה חושב ורוצה שיקרה"

ירין דורון | מדברים ברדיו | 27.06.24


מופע השקה של התקליט הבכורה של "רעש לבן" יתקיים הערב בפאבלה ביישוב מנוף במשגב. את רוב האלבום כתב סרן יהל גזית, סגן מפקד פלוגה בגדוד 53 של עוצבת ברק (188), שנפל בקרב בשג'אעִיה ב-04.12.2023 במהלך קרב עם מחבלי חמאס.

לקראת מופע שוחח עידו גזית, אח של יהלי ומנהל הלהקה עם ירין דורון: "רעש לבן זאת נקודת אור בתקופה הזאת, המופע הזה מאוד מרגש ואני שמח אחרי המסע שעברנו בחצי השנה האחרונה. מצד אחד אני שמח ומצפה לזה, מצד שני אני עצוב שיהלי לא איתנו".

"שנתיים אחורה יהלי יחד עם עמרי שליסל אהבו לעשות מוזיקה וחיפשו סולן ואז הם צירפו את ים גולדשטיין והתחילו לעבוד על שירים והם התאהבו ביצירה המשותפת והתחילו להקליט שירים. המפגש של שלושתם היה סביב יצירה וסגנון שפחות יש בארץ. יהלי היה כותב שירים, חלקם זה שירים להלחנה וחלקם למגירה. השיר הראשון שהוא כתב היה בגיל 6, עד היום יש לנו אותו מידי פעם הייתי מתקשר אליו ושר לו את השיר הזה, זה הלך והתעצם במהלך בית הספר והאמת שנחשפתי לכמות השירים שהוא כתב רק אחרי מותו. מצאנו בטלפון הישן שלו יותר מ-100 שירים שהוא כתב שמספרים את סיפור חייו. הוא מאוד אהב במבה וחשיפה ולהופיע, הוא לא היה הזמר הכי טוב אבל זה לא מנע ממנו לעלות ולהופיע. הייתה לו תשוקה למוזיקה, יצירה והופעות. התותחן שלו שאל אותו אם זה מה שהוא רוצה לעשות בחיים ויהלי ענה בוא נסיים בשג'אעִיה ונראה מה יהיה".

קרא עוד:

איך הפכת למנהל הלהקה?

"אני לא מהתחום ולא היה לי קשר למוזיקה אבל אני יודע לנהל, גם במסגרות צבאיות. אחרי השבעה נפגשנו אני ים ועמרי וחשבנו מה עושים עם המוזיקה ואנחנו מכנים את זה רגע של שכינה. הבנו שאנחנו הופכים את "רעש לבן" לדבר בעולם. אני מאוד האמנתי ביצירה ובשירים ובלהקה הדבר הכי גרוע שיכל לקרות קרה שאיבדנו את יהלי אז אנחנו לא מפחדים מכלום, אנחנו לומדים תוך כדי תנועה. אנחנו מקבלים הרבה "לא" אבל זה לא עוצר אותנו. זה מעבר ללהקה ויצירה אבל אנחנו לא אנדרטה – יש כאן ביטוי לחיים של יהלי, "רעש לבן" זה החיים של יהלי".

"זה מרגש אותנו שזה מצליח לגעת באחרים, אנחנו מקבלים הודעות שהאלבום נוגע באנשים שמאבדים מישהו קרוב או שנמצאים בתקופה קשה. בכל פעולה שלנו אנחנו מנסים להרגיש את יהלי ומה הוא חושב ורוצה שיקרה ואני שם כדי לייצג אותו".