"עמיחי והפלוגה רצו לקרב והצילו עשרות משפחות משחיטה"

חיים הכט | מלחמת "חרבות ברזל" | 10.10.23

אבל כבד ירד על היישוב קצרין שאיבד בקרב בדרום את סמל, עמיחי יעקב ונינו. ונינו בן 22 בנופלו שירת כמפקד כיתה במגלן. עמיחי אהב לכתוב שירים ולאחר מותו מצאו הוריו שירים שאותם הם מתכוונים לפרסם לזכרו.

הוריו, מני ורחלי סיפרו בתוכנית "מדברים ברדיו" לחיים הכט על הילד שאיבדו: "הסתבר לנו שעמיחי נפל בשבת, כל כך מתאים לו ליפול בשבת בזמן שמחת תורה כי הוא נשמה של המלאך, הוא טהור", סיפר מני אביו. "בשעה 8:00 בבוקר הקפיצו אותם לדרום הם רצו בגבורה אדירה נכנסו לכפר עזה ושם נלחמו כמו גיבורים, הצילו שם עשרות אנשים. הם הרגו המון מחבלים והצילו משפחות משחיטה. תוך כדי המאבק הוא פינה פצוע ואז ספג כדור ומת אבל האור שלו ימשיך להאיר את העולם".

עמיחי ונינו ז"ל

לאימו, רחלי הייתה תחושה רעה והיא הרגישה שנושא מכל דופק על דלת ביתם: "עמיחי ואני היינו נשמה אחת, לאורך כל 22 השנים שהוא חי הלכתי איתו יד ביד. הרגשתי שמשהו לא טוב קורה והחלטנו לנסוע לקברי צדיקים אבל כל הדרכים היו חסומות ולא הצלחנו להגיע לשום מקום והחלטנו לחזור הביתה. בדרך חזרה אמרתי וידעתי שיחכו לנו חיילים בכניסה לבית. הרגשתי שמשהו קורה ושהוא לא איתנו".

מני: "עמיחי היה מחובר לאישיות של עצמו ומההכרות שלי איתו הוא היה איש של אנשים הוא היה בוודאי הולך לתחום החינוך או הפסיכולוגיה, היה לו דרך לגעת באנשים. אספנו שירים לו ונפרסם אותם".


דימי אפרצב, ראש המועצה המקומית קצרין: "עמיחי ז"ל ילד שגדל על אהבת הארץ ועזרה לאחר. ילד מקסים עם חיוך כובש. ימים קשים עוברים עלינו בקהילה ועל כל עם ישראל. אני שולח ניחומים למשפחת ונינו היקרה, ולכל משפחות הנרצחים ונעדרים. אני מייחל לימים טובים יותר. עם ישראל חי".