שוטרים ביצעו ירי לעבר רכב שסירב לעצור ופגע בניידת, שלושה תושבי טייבה נפצעו

רותם אטיאס | 16.10.24

האירוע החריג התרחש סמוך לשעה 13:00 כשהרכב ובו שלושה תושבי טייבה הגיע לאזור מחסום משטרתי שגרתי שהוקם בסמוך לבסיס צנובר ברמת הגולן. סימנו השוטרים לנהג הרכב לעצור לבדיקה אך מסיבה שעדיין אינה ברורה נהג הרכב לא נענה להוראת השוטרים, נסע הרכב לכיוונם תוך שהוא מסכן את חייהם. השוטרים הגיבו באש לעבר הרכב ופגעו בנוסעי הרכב.

מתחקיר ראשוני התברר כי השוטרים זיהו את הרכב שנסע ברמת הגולן, סמוך לבסיס צבאי, כאשר לוחית הזיהוי הנמצאת על הרכב אינה תואמת את סוג הרכב. השוטרים ניסו לעצור את הרכב תוך שהם כורזים לו אך הרכב המשיך בנסיעה ובהמשך נסיעתו פגע בניידת משטרה שניסתה לחסום את דרכו. השוטרים שחשו סכנה ביצעו ירי לעבר הרכב והביאו לעצירתו. שלושה מנוסעי הרכב תושבי טייבה נפגעו בדרגות פציעה שונות, אחד מירי והשניים הנוספים כתוצאה מהתאונה.

במקביל, נעצרו היום עצרה המשטרה 9 שוהים בלתי חוקיים באזור חצור הגלילית. בהודעה שפרסמה המועצה קראה לתושבים להמשיך לגלות ערנות ולדווח למשטרה על כל מידע.

עוד באותו עניין שוטרים ואנשי שב״כ 16 שב״חים תושבי רצועת עזה ברכב הסעות בגליל, כשהיו בדרכם בחזרה לשטחי יהודה ושומרון.

מדובר היה ברכב הסעות שנסע מג'דיידה מכר לכיוון כאבול שם תיקלו הכוחות את הרכב. מסיע הרכב, תושב אום אל פאחם, בן 48 שהורשע בעבר בעבירות אלו נעצר אף הוא לחקירה ובסיומה נכלא. רכבו נתפס ונגרר למשטרה. היום בהתאם לצרכי החקירה וממצאיה תבקש המשטרה להאריך את מעצרם בבית המשפט.