שלושה בני משפחת עאסלה, תושבי עראבה, נהרגו בתאונת דרכים קטלנית בכביש 90

ירין דורון | מדברים ברדיו | 20.06.24


ארבעה בני אדם נהרגו הלילה בתאונת דרכים קשה בכביש 90 צפונית לחצבה. בין ההרוגים שלושה בני משפחה, דיאא עאסלה (41) תושב עראבה שתי בנותיו בנות 15 ו-10 ונהג נוסף תושב רהט. בנוסף להרוגים פונו מזירת התאונה אישתו של דיאא שנפצעה קשה ובנו בן ה-14 ששוחרר מבית החולים לאחר שעבר סדרת בדיקות.

על פי הודעת המשטרה התאונה התרחשה סמוך לשעה 23:00 ובה היו מעורבים שני כלי רכב פרטיים. כוחות הצלה שהגיעו למקום קבעו בשטח את מותם של הארבעה ופינו את הפצועים. התאונה. חובש רפואת חירום במד"א יונתן נריסנה וחובש בכיר במד"א אלי שריקי סיפרו: "הגענו מהר מאוד למקום וראינו במרכז הכביש שני כלי רכב מעוכים והמולה מסביב. ביצענו סריקה מהירה וראינו שישה נפגעים בתאונה הקשה הזאת – באחד מכלי הרכב היו חמישה נוסעים ובשני רק נהג שנהרג במקום. ברכב בו נסעו החמישה, שלושה מהם היו ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותם במקום. נער כבן 17 ואשה כבת 40 היו בהכרה וסבלו מפציעות, הענקנו להם טיפול מציל חיים. מסוק מד"א ומסוק צבאי שנחתו בסמוך פינו אותם לבית החולים כשמצבה של האישה קשה והנער קל עד בינוני".

כוחות משטרה של תחנת דימונה במרחב הנגב , בהם בוחני תאונות דרכים ומתנ"א, הוזעקו למקום ופתחו בחקירת נסיבות וכשההערכה היא שהנהג תושב רהט שנסע לכיוון דרום סטה מסיבה שאינה ברורה לנציב הנגדי תוך שהוא חוצה קו הפרדה והתנגש חזיתית ברכב המשפחה שהייתה בחזרה מחופשת חג לכיוון צפון.

מרעב עארבי, דודו של דיאא עאסלה שנהרג הלילה בתאונה עם בני משפחתו סיפר על תחושות הקשות: "למרות שאני בן אדם מאמין המכה קשה וקרעה את כולנו, מדובר באבא שהוא מחנך כל היישוב מכיר אותו ויודעים שהם משפחה ערכית, האימא היא יועצת ארגונית ומורה. אביו של דיאא מנהל בית ספר לשעבר. הבת שנהרגה אני המנהל שלה היא בכיתה י' והוא ראשונה בשכבה כולה, גם הילדה השנייה בכיתה ח' באותו מצב. משפחה ערכית של חינוך".

"התוצאות קשות מאוד והאימא כרגע במצב לא קל בסורוקה, הבן השתחרר משערי צדק ולפחות נשאר מישהו מהמשפחה. אין לנו הרבה בחורים מהחברה שלנו כמו דיאא. אבל כבד ירד על כל היישוב, אני לא יודע איך להתמודד עם זה, שלחתי פסיכולוגיות לבתי הספר אבל זה רק פלסטר, רק אקמול".

מה מצבו של הבן?

אני מניח שהוא לא מעכל עדיין, הוא מדבר רגיל. הבן שלי נסע לבית החולים כדי להחזיר אותו הביתה. שנהגים ידעו שיש בני משפחה בבית וייסעו לאט, שף אימא לא תזיל דמעה. שמשרד התחבורה יפיק לקחים כדי למנוע את התאונה הבאה".