"תומר הראה גבורה בקרב ובזכותו ובזכות החברים שלו הרבה אנשים שנשארו בחיים"

ירין דורון | מלחמת "חרבות ברזל" | 12.10.23


סמל ראשון תומר מזרחי תושב הושעיה, בן 22 נפל כבר בשעות הראשונות של הקרב בדרום בזמן שהגן על חבריו ועל התושבים ביישובים השונים. בתפקידו האחרון שירת כקשר מ"פ ומש"ק בפלוגת עורב בגדס"ר הנח"ל.

בתוכנית "מדברים ברדיו" ספד לו אחיו הבכור מתן: "אני משרת בחטיבת הבקעה כקצין קשר של החטיבה, באותו בוקר הייתי בבסיס ולפנות בוקר התקשרו להקפיץ אותנו לשטח בגלל אירוע גדול שהמתרחש. התעדכנו בדיווחים הראשונים כשהיינו בדרך לשם. ברשתות החברתיות ראיתי את המחבלים על הטנדר בשרות ומיד הבנתי שחדרו לישראל וזה הפתיע אותי מאוד אבל עוד לא חשבתי שהגיעו לאזור של תומר. תומר היה במוצב סופה ולא היו עדיין דיווחים שמתנהלים שם קרבות, הדיווח הראשון שהגיעו משם היה בסביבות השעה 10:00. כשקיבלתי את ההודעה שלחתי לו מיד הודעה שאנחנו דואגים לו ושיחזור אלינו אבל הוא כבר נפל. הוא היה בקו הראשון".

"כשניסינו לגבש תמונת מצב על מה שקרה איתו הגענו לניצולים כדי להבין מה קרה ולא ידענו אם הוא נעדר או נפל. זה היה הכי קשה כי זה זרק אותנו לכל מיני כיווני חשיבה כל אחד רצה להאמין במשהו אחר. אני רק קיוויתי שלא לקחו אותו בשבי. לקח שלושה ימים עד שקיבלנו את ההודעה, שלושה ימים שלא ידעתי מה קרה עם אח שלי וכל הימים האלה הייתי בבסיס ועשינו מה שצריך וכל מה שאני יכול כדי לחזק את הפלוגה. אנחנו יודעים בוודאות הוא הראה גבורה בקרב ובזכותו ובזכות החברים שלו יש הרבה אנשים שנשארו בחיים".

"תומר היה ילד שמח ואהוב, הוא רצה ללכת לשירות הכי קרבי שאפשר ולקחו אותו לתפקיד אחראי בפלוגה. הוא היה אהוב בפלוגה שלו. הוא היה ילד שובב, אהב לשבת עם החברים שלו למשך שעות ארוכות, אהב לנגן בגיטרה ולשיר, אהב את החיים הטובים. הוא היה בתקופה האחרונה של השירות והיה אמור להשתחרר בקרוב".

בפוסט בעמוד עמותת סיירת נח"ל ספדו לתומר: "גיבור של העולם! תומר ז"ל היה הקשר בחפ"ק מ"פ בפיקודו של רס"ן רועי צ'אפל יחד עם רוני איזיגייב. בבוקר השבעה באוקטובר הצוות עלה לכוננות עם שחר. בעת הכוננות , בשעה 06:30 החלו אזעקות לירי לכיוון המרכז ומטר של פצמ"רים בקיבוצי העוטף. תוך כדי התקבלו התרעות על ידי התצפיתניות כי יתכן ויש אירוע על הגדר. הצוות נוסע לבדוק ומזהה מאזור הגדר טנדרים לבנים שחדרו. צ'אפל ותומר ז"ל מדווחים בקשר לתצפיתניות ולמוצב כי יש חדירה והתחילה מלחמה. במהלך הנסיעה בציר, הצוות מצליח לחמוק מטילי כתף (RPG) ולהשיב באש כאשר בזמן הזה הם רואים שני טנדרים עמוסים עם מחבלים נעים לעברם, תומר ז"ל וצ׳אפל ז״ל יורים עליהם טילי לאו ופוגעים בשני הטנדרים. באותה העת הצוות עדיין לא הבין את גודל האירוע והחלו שמחים, אך תוך זמן קצר הבינו כי יש מחבלים נוספים שעוברים מולם, צ׳אפל מספיק להזניק טנק לאיזור הגדר ותומר מקבל ידיעה בקשר כי יש צוות נוסף שנתקל באנדרטה שנמצאת בין המוצב לקיבוץ סופה. הם מחליטים לחבור לצוות שבהיתקלות וליסוע אליהם, בדרך לשם זיהו מחבלים רבים ולכן החליטו לאגף אותם. כשהגיעו לנקודה זיהו התבצרות של מחבלים. המחבלים ירו על ג׳יפ הדוד RPG והצד בו תומר ז"ל ישב נפגע. צ'אפל ורוני יוצאים ראשונים ותומר בדרך נס מצליח גם לצאת מהרכב ומתחילים לנהל קרב מול המחבלים. צ'אפל נורה ונהרג בהתקלות ותומר ורוני מחליטים למשוך את צ'אפל לאחור תוך כדי שהם משיבים באש לעבר המחבלים. במהלך הקרב רוני נורה ברגלו ותומר חיפה עליו באש תוך מצב כריעה בשל העובדה כי נפגע מה RPG קודם לכן. כמו כן חש כאב ברגלו, אך המשיך בחיפוי על מנת שרוני יוכל לבצע ח"ע. בצורה בלתי רגילה הם מצליחים לסוג לאחור מכיוון שהיו חשופים לקו האש והצליחו להגיע אל מאחורי שיח כדי להישמר מהירי. באותה העת, תומר ז"ל מאבד את ההכרה ונפטר מפציעתו הפנימית. הקרב באנדרטה, הקרב הקודם לו וההתרעה המוקדמת של החפ"ק לאחור הצילה חיי רבים, את תושבי הקיבוצים, החיילים במוצב וכן סייעה ללחימה של הצוותים הנוספים שהותקלו. אחיו מספר כי תומר היה ילד שמח ואהוב. הוא רצה ללכת לשירות הכי קרבי שאפשר ולקחו אותו לתפקיד אחראי בפלוגת העורב. הוא היה אהוב בפלוגה שלו. הוא היה ילד שובב, אהב לשבת עם החברים שלו למשך שעות ארוכות, אהב לנגן בגיטרה ולשיר, אהב את החיים הטובים. הוא היה בתקופה האחרונה של השירות והיה אמור להשתחרר בקרוב. תומר לחם באנדרטה בסופה, הראה גבורה בקרב ובזכותו ובזכות החברים שלו יש הרבה אנשים שנשארו בחיים"