אסון תעופה בצפון: מטוס קל התרסק, גבר נהרג אדם נוסף נפצע קשה

קול רגע
חדר חדשות | 15.05.23

טל בן יוסף בן ה-54 מהיישוב בית חשמונאי הוא ההרוג בתאונת הטייס שאירעה מוקדם יותר היום (ב') באזור אליפלט. מסיבה שעדיין אינה ברורה בן יוסף דיווח למוקד של רשות שדות התעופה על נחיתת אונס שהוא נאלץ לבצע ומיד לאחר מכן נותק עימו הקשר. בעקבות הדיווח החלו כוחות שיטור והצלה בסריקות יחד עם מסוק של היחידה האווירית ומסוק של מד״א ובתוך זמן קצר המטוס אותר בשטח פתוח סמוך ליישוב אליפלט.

ביישוב בית חשמונאי ספדו לבן יוסף: "אנו המומים, כואבים ושבורי לב עם היוודע דבר מותו של טל בן יוסף. טל היה איש משפחה למופת , בן זוגה של ענת ואביהם של נדב, נועם ואלון. הוא התגורר בבית חשמונאי בעשור האחרון ובשנים האחרונות היה חבר בוועד המקומי, חבר בדרג המתנדב בשבט הצופים היישובי ואיש אהוב בקהילה. אנו משתתפים בצער המשפחה והחברים, הוא יחסר לכולנו מאד. יהי זכרו ברוך".

מהמועצה האזורית גזר נמסר: "מועצה אזורית גזר משתתפת בצער משפחת בן יוסף וקהילת בית חשמונאי על מותו של טל בן יוסף באסון התרסקות המטוס הקל היום. טל, בן זוגה של ענת ואביהם של נדב, נועם ואלון, חבר בוועד המקומי של בית חשמונאי, חבר בדרג המתנדב בשבט הצופים היישובי ואיש אהוב בקהילה. יהי זכרו ברוך".

בן יוסף

כאמור, מיד לאחר ההודעה של בן יוסף פרמדיקים של מגן דוד אדום העניקו טיפול רפואי לשני הנפגעים שנלכדו במטוס השניים פונו למרכז הרפואי זיו בצפת שם בתום מאמצי החייאה נקבע מותו של אחד הפצועים בשנות ה-50 לחייו. פצוע נוסף בשנות ה-30 פונה למכרז הרפואי זיו במצב קשה ולא יציב עם פגיעה רב מערכתית.

במקום פעלו 5 צוותי כיבוי והצלה בשיתוף יחידת 669 ומסוק משטרתי שאיתרו את המטוס קל שהתרסק על צלע הר, בשטח בעייתי לגישת רכבי כיבוי. לוחמי האש חתרו למגע וזיהו 2 לכודים בתוך המטוס, בתום פעולות חילוץ מורכבות של לוחמי האש חולץ אדם ללא רוח חיים ופצוע נוסף שהועבר לטיפול מד"א כשמצבו מוגדר קשה.

מפקד המשמרת רב רשף דרור בוחניק: "עם קבלת הדיווח על ההתרסקות יצאנו למקום האירוע, בדרכנו לאירוע הבנו כי המטוס נחת בתוואי שטח מורכב וישנם שני לכודים במטוס. לאחר הערכת מצב ראשונית צוות ראשון הגיע לזירת ההתרסקות והחל בפעולות חילוץ ראשוניות. לוחמי האש דיווחו על זירה קשה ומורכבת, ומיד החלו בפעולות חילוץ מורכבות בשיתוף פעולה עם יחידת 669 ומשטרת ישראל".

הפראמדיקים במסוק מד"א הצלה-אייר מאיר בן יאיר ויואב שושה סיפרו: "קיבלנו את הדיווח על התרסקות מטוס קל בשטח פתוח ומיד המראנו למקום במסוק מד"א-הצלה אייר החדיש ששודרג רק לאחרונה, ובעל יכולות לנחות בכל מקום. מיקום ההתרסקות לא היה ידוע בשלב הזה וביצענו סריקות מהאוויר על מנת לאתר את הזירה במהירות והאפשרית ולהתחיל בטיפול הרפואי. כעבור מספר דקות של סריקות זיהנו את שברי המטוס על הקרקע. למרות שמדובר בשטח סלעי קשה מאוד לנחיתה המסוק החדיש שלנו יכל לנחות שם ונחתנו בסמוך למקום ההתרסקות. ירדנו מהמסוק עם כל הציוד הרפואי הנדרש ורצנו לשברי המטוס. הבחנו בטייס ונוסע לכודים. הבנו שנדרשות פעולות חילוץ מורכבות מאוד וללוחמי האש לא תהיה אפשרות להגיע למקום באמצעות הכבאיות. תיאמנו עם המוקד שיזניקו כבאים למנחת מחניים והמסוק שלנו, מסוק מד"א-הצלה אייר חזר לשם והביא אלינו את הכבאים עם ציוד חילוץ מיוחד. המשכנו בטיפול רפואי עד להגעת הכבאים וכאשר הפצוע חולץ העברנו אותו למסוק שלנו ופינינו אותו לבית החולים במצב קשה ולא יציב. הפצוע השני שהיה מחוסר הכרה חולץ בהמשך אבל הפציעה שלו הייתה אנושה ומותו נקבע בשטח ע"י רופא".

פראמדיק במסוק מד"א "הצלה-אייר" מאיר בן יאיר מספר על הנחיתה המורכבת בשטח הסלעי, החילוץ והטיפול הרפואי

מהמרכז הרפואי "זיו" בצפת נמסר כי הפצוע מאושפז בחדר הטראומה כשהוא במצב קשה וסובל מפגיעה רב מערכתית. מיד עם הגעתו בוצעו בו פעולות החייאה ומצבו מוגדר כעת יציב. ד"ר נווה לזר, כירורג במרכז הרפואי זיו עדכן: