"התפללנו יומיים שהוא חי, היום הגיעה הבשורה הקשה"

ירין דורון | מלחמת "חרבות ברזל" | 09.10.23

השמות והסיפורים: דובר צה"ל התיר הבוקר לפרסם חלק משמות הנופלים במלחמה שפרצה בשבת בבוקר, בין השמות שני לוחמי גולני גדוד 13, איתמר כהן בן 19 תושב כרמיאל ודביר זכאי תושב טבריה.

בתוכנית "מדברים ברדיו", שוחח ירין דורון עם ליהיא ברששת, חברתו לשכבה של איתמר כהן ז"ל שנפל ביום הקרבות הראשון: "עברנו כל החברים והמשפחה יומיים קשים מאוד. אני שמעתי הייתה חדירה לגדוד של גולני כבר ביום שבת, ידעתי שאיתמר משרת שם. התפללתי וכל השכבה התאגדה לחפש אותו. הייתה לנו תקווה שהוא בחיים כי לא ראינו אותו ברשימות. רצינו להאמין שהוא התחבא וניצל ויקרה משהו טוב אבל היום בצהריים הגיעה הבשורה"
"עלינו לכיתה ז' ביחד היינו בשכבה יחד, לא תמצא מישהו שיגיד מילה אחת רעה עליו הוא ילד טוב לב, שקט וחכם, הוא מלאך. זה שובר את הלב. הוא אהב את בית"ר ירושלים, תמיד היה לו חיוך על הפנים, היה לו לב רחב. זה בער בו להתגייס לעשות שירות משמעותי וזה מעיד עליו. יש עוד חברים שאנחנו יודעים שהם שם נלחמים".

איתמר כהן ז"ל

הנהגת ההורים העירונית פרסמה הודעה ברשתות החברתיות: "כל קהילת העיר כואבים והמומים בדבר מותו של בוגר מחזור י"ב, לוחם בגדוד 13 בגולני, איתמר כהן ז"ל. כולנו מחבקים וכואבים איתכם משפחה יקרה".

אלון אזולאי, תושב כרמיאל: "בשורה מרה הגיעה לעיר שלנו. איתמר הוא חבר קרוב מאוד של בני יקיר, ואין מילים לתאר את הכאב הגדול. אני רוצה להביע את צערי מעומק הלב ולהשתתף בצער המשפחה. השם יקום דמו".

עוד מגדוד 13 של גולני דווח אתמול על נפילתו של דביר זכאי תושב טבריה, הוא נפל בקרב בנחל עוז.

במועדון הכדורגל עירוני טבריה ספדו לזכאי: "מועדון הכדורגל עירוני דורות טבריה מרכין ראש ומביע צער על מותו של דביר זכאי לוחם גולני ושחקן העבר של המועדון. דביר שיחק בקבוצתנו ממחלקת הילדים עד מחלקת הנוער. בשנת 2016-17 דביר היה שותף לאליפות קבוצתו, קבוצת נערים ג' בה הוא כיכב עם 18 שערים תחת המאמן רועי סארה. לדביר חלק נכבד בתואר כאשר באותה עונה סיים עם 18 שערים. אנו מאחלים למשפחה שלא תדע עוד צער"

דביר זכאי ז"ל

דקל ערוסי, המורה של דביר זכאי סיפר עליו: "קשה לדבר על דביר בלשון עבר, היה תלמידי וילד מדהים מלא חיוניות ואוהב את החיים. כל החיים היו מוכנים לפניו, התגייס לגולני בבית ספר שלנו יש אהבה למדינה ואחוזי גיוס גבוהים. צוות המורים וכולם בתחושות קשות מאוד ההלם מאוד גדול אבל בשעה הזאת התפקיד שלנו זה גם כלפי הילדים ולשדר להם חוסן וחוזק וזה תפקיד מאוד קשה".

בעפולה קיבלה יום משפחת פרץ את הבשורה הקשה על נפילתו של רז. רז פרץ, מ"פ בגדוד גולני נעדר במשך יומיים ובני משפחתו פרסמו פוסטים ברשתות החברתיות כדי לנסות ולקבל מידע על מצבו. ראש העיר אבי אלקבץ: "בעוד אנו קוברים את החיילת נעמה בוני המדהימה שלנו ה"יד אני נאלץ בכאב רב ובצער להודיע על מותו של חייל נוסף מעפולה: רז פרץ הי"ד, קצין בגולני, בן למשפחת פרץ האהובה שלנו שבשורת האיוב נמסרה לה לאחר יומיים של חיפושים. בשם כל תושבי עפולה, אני שולח חיבוק גדול למשפחת פרץ".

גם משירותי הכבאות שם משרת אביו של רז, ספדו: "כבאות והצלה לישראל משתתפת בצערו הכבד של רב רשף רוני פרץ, מפקד משמרת בתחנת כיבוי עפולה, ששכל את בנו רז במהלך האירועים הביטחוניים בגבול הדרום. נציב הכבאות רב טפסר אייל כספי שלח תנחומיו למשפחה האבלה והביע צערו על אובדנם הכבד. סרן רז פרץ בן 24 מעפולה, שירת כמ"פ פלס"מ בגדוד 51 בגולני, נהרג במהלך האירועים הביטחוניים בעוטף עזה. הודעה נמסרה למשפחתו. הותיר אחריו הורים, אח ואחות וארוסה"

רז פרץ ז"ל

הערב (ב') נמסר גם שמו של סמל ראשון אלכסנדר מאסלי, בן 21 תושב עפולה, טכנאי נמ"ר בגדוד 601

אלכסנדר מאסלי ז"ל