יישוב אחד, שבעה נרצחים: "החיים חייבים להימשך והחיטה תמשיך לצמוח"

רותם אטיאס ויובל יונה | מלחמת "חרבות ברזל" | 18.10.23


יישוב אחד, שבעה נרצחים: אבל כבד ירד בשבועיים האחרונים על היישוב אחוזת ברק במועצה האזורית עמק יזרעאל ששבעה מתושביו נרצחו במסיבת נובה שליד קיבוץ רעים. האחים נועה (27) וגידי חיאל (24), איתן שניר (22), בני הדודים דין (27) ושוהם בר (21), שלו גל (23) ושי שלו (50).

יו"ר היישוב, רפי משה: "ברגע אחד לפני 12 יום נרצחו לנו 1,300 אוצרות טבע ו-7 מהם מהיישוב לנו. התחושה קשה מאוד, אנחנו קוברים כל יום צעיר מהיישוב אבל אנחנו קהילה חזקה, זאת תקופה לא פשוטה אבל אנחנו נתגבר ונתחזק. ילדים שהתנדבו וסייעו והתנדבו וזה אסון גדול. נחבק את כולם ונקום מזה כי אין לנו ארץ אחרת. הנשק הכי חזק שלנו זה שאין לנו לאן ללכת כמו שגולדה אמרה".

האם אתם יודעים על עוד שמות של נעדרים?

"ממה שאנחנו יודעים אין יותר נעדרים מהיישוב. אנחנו מצמידים טיפול פסיכולוגי למי שחזר ולמי שאיבד קרוב משפחה. כרגע השרות הפסיכולוגי מטפל במי שצריך, המשפחות מקבלות חיבוק חם מהיישוב והצורך הכי חזק שהם רוצים שהילדים שלהם יחזרו ולצערי אין מי שיכול לעזור להם בזה. יש מספר רעיונות לנצחה אבל אנחנו עדיין לא שם נעבור את ימי האבל והחודש ונחשוב על זה".

מבחינת ביטחון היישוב עדכן משה: "לפני 4 שנים הקמנו את צוות צח"י, ההתנסות הראשונה שלנו הייתה בקורונה ומאז אנחנו משתפרים. כבר ביום הראשון הוקם חפ"ק שמאויש 24/7 על ידי מתנדבים, תושבים מסיירים ושומרים בשער ובמספר נקודות עיקריות ביישוב. אנשים מתנדבים ועזבו הכל לטובת שמירה על היישוב".

"אתמול בבוקר ריסס פה מטוס ריסוס את השטחים החקלאים והדבר הראשון שחשבתי זה איך יכול להיות שהחיים יכולים לחזור כל כך מהר לשגרה אבל במחשבה השנייה חשבתי שהחיים חייבים להימשך ושהחיטה תמשיך לצמוח".