שלום עבודי, עובד חברת החשמל ותושב טבריה נהרג אתמול מירי נ"ט ביישוב דוב"ב במהלך עבודתו

ירין דורון | מלחמת "חרבות ברזל" | 13.11.23

הותר לפרסום שמו של שלום עבודי, עובד חברת החשמל ותושב טבריה שנהרג אתמול מירי נ"ט ביישוב דוב"ב במהלך עבודות שביצע במקום עם צוותים נוספים. עבודי, בן 56, נשוי לאורלי ואב לשניים היה תושב העיר טבריה. שלום עבד כ-34 שנים בחברת החשמל באחזקת רשת החשמל בצפון הארץ.

כזכור, אתמול, ירי נ"ט פגע בצוות עובדי חברת החשמל בשעה שעבדו, בתאום עם כוחות הביטחון, באזור מושב דוב"ב לתיקון קווי חשמל שנפגעו מירי קודם, שמספקים חשמל למשקים ומתחמים חיוניים באזור.

מנכ"ל חברת החשמל, מאיר שפיגלר: "הלב דואב והנפש ממאנת לקבל את הבשורה המרה בדבר נפילתו של חברנו, שלום עבודי, בשעה שעבד להחזיר את אספקת החשמל לתושבי הצפון. שלום היה נאמן לערכי החברה ומחויבותה ללקוחותיה ואנו כואבים את לכתו".

שלום עבודי ז"ל

אלי לוי מנהל מחלקת החשמל באגף השיפור פני העיר (שפ"ע) בעיריית טבריה: "קשה לי לדבר עליו בלשון עבר, זה בלתי נתפס, שלום הפך באגף העירייה קולגה וחבר אמת. השירות, הלב הטוב הנכונות לעזור בכל מצב לתושבים זה מה שאפיין אותו, הלב כואב. כל המועצות האזוריות וטבריה חייבים לו תודה גדולה על כל מה שהוא עשה. ממשלת ישראל במלחמה הגדירה אותנו החשמלאים ממשק חיוני למשק קיומי כי בלי חשמל אי אפשר לשרוד אז גם אם צריך להסתכן כדי להחזיר חשמל לתושבים אנחנו עושים את זה ולצערנו זה נגמר בטרגדיה באירוע הזה. שלום ז"ל נקבע אתמול (ב') בערב כל המחשבות הן כרגע על האובדן כל הספקות, התהיות והשאלות נעשה אחרי שנעכל את האירוע זה. רק ביום רביעי האחרון הייתה לנו תקלה מורכבת בעיר ויש שם מפונים מאזור הצפון הזמנתי את הצוות והגענו לשטח ואמרתי לשלום שאנחנו מתכנסים לקראת השקיעה ונאסוף ציוד ונחזור מחר. שלום סירב ואמר שיש פה מפונים והמינימום שנוכל לעשות זה להחזיר תאורה והוא לא ויתר עד שהצלחנו. אם הייתם רואים את השמחה של המפונים זה היה שווה הכל, זה סיפור קטן שמספר על שלום הגדול".


גם בעיר טבריה ספדו לעבודי ובפייסבוק העירייה נכתב: "העיר טבריה כואבת ומרכינה ראשה עם הירצחו של תושב העיר שלום עבודי ז"ל מירי חיזבאללה אתמול בגבול הצפון. תושבי טבריה חבים לו המון על מסירותו ועבודתו בשיתוף פעולה מרשים עם מחלקת החשמל של אגף השפ"ע בעיריית טבריה. הוא פעל ביום ובלילה, בגשמים העזים של החורף ובחום הכבד של הקיץ והכל כדי שלתושבי העיר תהיה תאורה בכל פינה. אנו משתתפים בצערה העמוק של משפחת עבודי ושולחים את תנחומינו הכנים ברגעים הקשים הללו. ה' יקום דמו!".

דניאל פרץ, יו"ר הוועד של מושב דוב"ב: "חטפנו מכה אכזרית עם טילי נ"ט ושני נפגעים מתושבי המושב. המצב מאוד מפחיד אבל אנחנו פה בשביל הפרנסה שלנו. אם היו מכריזים על שטח צבאי סגור היינו סוגרים הכל, תנו לי את הפיצויים ואני הולך. אני לא נכנס לשיקולים של הצבא והיו הרבה שהתפנו אבל אנחנו חוזרים כל יום לצפון כדי לעבוד. אתמול התקלה של עובדי חברת החשמל הגיעו לתקן זה שיהיה אוכל לעופות ובגלל האירוע לכ-100 אלף עופות אין חשמל ואין אוכל. אני מאמין שעד מחר בבוקר לא יחזור החשמל לא יהיו ביצים. כרגע אנחנו עובדים ידני ומפזרים אוכל בדליים. זה מאוד מסוכן אני ליד הלול ומסתכל על לבנון ורואה אותם כמו שהם רואים אותי. אנחנו בדוב"ב לא חוזרים הביתה במתכונת הקיימת, אם חיזבאללה לא יתרחק בצורה צבאית או מדינית אנחנו לא חוזרים הביתה, שאני לא אראה אותם ושהם לא יראו אותי. בפן הכלכלי אנחנו מגדלים עופות משנות ה-60-70 וזה התעסוקה היחידה שלנו פה. אני מבקש מהשירותים הווטרינריים שהלולים שלנו פוגעים בצרכן הישראלי – זה בושה וחרפה".

וכאמור, יום הקרב שהתנהל אתמול בצפון הביא לפציעתם של יותר מ-20 נפגעים אזרחים וחיילים במספר אירועי ירי נ"ט לעבר שטח ישראל. האירוע הקשה ביותר אירע ביישוב דוב"ב שם נפצעו קשה עובדים של חברת החשמל. ביום שאחרי האירועים נותרו במרכז הרפואי "זיו" בצפת שלושה פצועים: גבר בן 80 במצב קשה מהארוע בדוב"ב שסובל מפגיעת רסיסים מפושטת והוא מורדם ומונשם. חייל מילואים שנפגע קשה באירוע כטב"מ ופצוע נוסף מרג'ר ומצבו קל.

המרכז הרפואי זיו

פרופ' סלמן זרקא, מנהל המרכז הרפואי "זיו" בצפת: "אנחנו ערוכים ומוכנים למה שמתפתח בצפון, אני חושב שלא צריך עין מיוחדת להבין שהמצב בצפון לא יציב ומחמיר יום אחרי יום. הסמנטיקה פחות משנה לנו ומאז ה-7.10 אנחנו עובדים במתכונת חירום. המצב בצפון יחייב אותנו להרבה זמן זה לא משהו שיחלוף תוך ימים או שבועות. מצבנו לעומת ימים עברו טוב יותר ואנחנו מסוגלים לתת את השירות אבל יש מקום למגן עוד. אם בתת קרקע יש מפקדה של חמאס חובתנו לעשות מה שנדרש אני בטוח שלא נפגע במטופלים ובצוות הרפואי לצד השני יש מה ללמוד מאיתנו".