פרסום ראשון: המועצה הדתית בבית שאן הודיעה למשפחת פלחטי שנמצא פתרון הלכתי שיאפשר את הנמכת החומה והגדר שמפרידים בין החלקות בבתי העלמין

חיים הכט | מלחמת "חרבות ברזל" | 16.11.23

פרסום ראשון: פרשת הקבורה של אלינה פלחטי מחוץ לגדר בבית העלמין בבית שאן – אנשי המועצה הדתית בבית שאן הודיעו למשפחה שנמצא פתרון הלכתי שיאפשר את הנמכת החומה והגדר שמפרידים בין שתי החלקות ובמקום תוצב צמחייה שתחליף את המחיצה שקיימת היום – כך פורסם לראשונה ברדיו קול רגע. אימה של אלינה, אולגה התייחסה להחלטה: "אני מאוד מתרגשת, אני מאוד מודה לכולם על זה. אני מודה לכולם ששמעו את הסיפור של אלינה והבינו אותי והם איתי. עשיתי את זה בשביל אלינה ובשביל כל המשפחות שנמצאות במצב שלי. הילדים שלנו נרצחו ואלה דברים לא פשוטים ומקרה לא רגיל, זה לא תאונת דרכים. זה מהלך מאוד חשוב בשבילי".

כזכור, השבוע התקיים דיון בוועדת העלייה, הקליטה והתפוצות, שדנה בנושא זירוז הליכי גיור וזאת בעקבות מלחמת "חרבות ברזל". בוועדה עלה סיפורה של פלחטי ז"ל בת ה-21 שנרצחה במסיבה ונטמנה מחוץ לגדר בבית העלמין בבית שאן לאחר שלטענת הרבנות לא השלימה את התליך הגיור. היו"ר פורר אמר בדיון כי הוא מתבייש בשם מדינת ישראל: "אנחנו עושים את הביזוי הכי גדול למי שנפל בהגנה על ישראל ולא עומד בתנאים כאלה ואחרים. אין ביזוי גדול יותר של המת".

השבוע אמרה אולגה שהיא מסרבת לפתוח את הקבר ולהעביר את אלינה חלקה: "אני לא מוכנה לזה כי אני יודעת שהבת שלי סבלה. היא נשרפה ולפגוע שוב בנשמה שלה אני לא מוכנה לזה".

קרא עוד

אולגה: "אתמול מורה מבית שאן שלחה לי סרטון של רב שאומר שצריך להפסיק עם ההפרדה ושאנחנו לא באותו מצב וצריכים להבין את זה. הילדים שלנו נרצחו בשביל המדינה ועם ישראל ואני חלק מהם. אנחנו 22 שנה בישראל והבת שלי גדלה פה. בשיחה האחרונה שלנו אלינה אמרה לי: "אמא המלחמה התחילה ואני רוצה שתהי רגועה. אני לא מפחדת, הייתי כבר בעזה אבל אני רוצה שתהי רגועה".

מי שבירך על ההחלטה היה יו"ר ועדת העלייה והקליטה, ח"כ עודד פורר, מישראל ביתנו: "מוטב מאוחר מאשר לעולם לא. מכאן צריך ללמוד למקרים הבאים ועל הרב הראשי לישראל להורות באופן הברור ביותר שנפגעי פעולות איבה ומי שקידשו בדמם את הארץ הזו, ייקברו כחלק בלתי נפרד מעם ישראל. בדיוק כפי שנהוג בצה"ל".