הטעם של הארץ: עידו רוטברג החקלאי שמחבר אנשים לטבע

ירין דורון | תוצרת הארץ | 25.06.2026


רוטברג מתגורר במושב בצפון רמת הגולן. הוא נשוי, אב לילד, ובקרוב צפויה להצטרף למשפחה גם בת. הוריו הקימו את המשק החקלאי והתמקדו בגידול תפוחים, וכיום רוטברג הוא זה שמוביל את המשק ומנהל את תחום החקלאות: "אני עובד עצות אבל ההורים שלי נותנים לי עצות טובות להמשך, 15 שנים אני מגדל במשק כפר רמה דובדבנים, פירות יער, אפרסקים והרבה כרמים ליין."

המשק קיים כבר יותר מ־30 שנה. בסמוך למושב אודם פועל אתר תיירות המציע קטיף עצמי. עיקר הפעילות במשק מתבצעת על פני 14 דונם, שבהם מגדלים דובדבנים, פטל, פירות יער ותותי עץ: "אנחנו מארחים אנשים בסופי שבוע להנות מהחוויה של כל המשפחה בקטיף עצמי. התקופות של הקטיף זה ממאי עד סוף יולי."

לדבריו, הענבים שהוא מגדל מגיעים ליקב פנטר. רוטברג מגדל כ־40 דונם של כרמי ענבים, הכוללים שלושה זנים שונים. חלק מהיבול מיועד לייצור משקאות חריפים, והחלק השני משמש לייצור יין: "בחורף אני לא עובד בגלל המיקום, ובימים שהם נורא חורפיים יש שלג ואין לנו דברים שמפנים את השלג."

רוטברג מטייל מעט בעולם, שואב רעיונות חדשים, ולאורך השנים ביצע שינויים במשק תוך שילוב תחום התיירות כחלק מהפעילות שלו: "אני מאוד אוהב לחבר את האנשים לטבע ולהבין מאיפה הפרי מגיע לסופר." בנוסף, במשק פועל מתחם לינה הכולל אוהלים מסודרים ומאובזרים, כך שהאורחים אינם צריכים להביא ציוד מהבית. הם נהנים מהמזג האוויר ומהחוויה של קמפינג מפנק.

לדבריו, הלינה ממש בתוך מטעי הדובדבנים, ולקום בבוקר ולצאת לקטוף את הפירות זו חוויה ששווה את הכול.