"קיבלתי טלפון מהמשטרה ששדדו את סבתא שלי": טלי איתרה את הנערים שתקפו ופנתה להוריהם

ביום חמישי שעבר קיבלה טלי לולקוס, שיחה מהמשטרה שבה נמסר לה כי סבתה בת ה-78 נשדדה: "בבוקר יום חמישי שעבר סבתא שלי יצאה לעשות קניות ובדרך חזרה מישהו תקף אותה וגנב לה את התיק ונעלם. כמה דקות אחריי זה אני מקבלת טלפון מהמשטרה ששדדו את סבתא שלי ואני מבקשת מהשוטרת לדבר איתה כי הטלפון שלה נגנב. היא הייתה ממש בהיסטריה, היא אישה בת 79. הם הולכים על חלשים, אלה שלא יכולים להגיב להם".

טלי לולקיס, תושבת העמקים, מספרת שהמשטרה לא התייחסה למקרה ברצינות: "ברגע שהגעתי למקום המשטרה כבר עזבה, ניסיתי להתקשר למשטרה שוב ושוב ולא קיבלתי אף מענה. ברור לי שצריך לתפוס אותם כמה שיותר מהר כדי שהתוקפים לא יצליחו לברוח. הייתי חסרת אונים כי יש מישהו שפגע בסבתא שלי ומסתובב חופשי אז התחלתי לחקור בעצמי".

"זה הרגיש לי הכי טבעי, כי אף אחד לא יפגע במשפחה שלי. אנחנו דור של ניצולי שואה ופחדתי על הטראומה שתהיה לה, שפתאום היא תפחד לצאת החוצה. המחשבה הראשונה שלי הייתה שרציתי להרוג אותם אבל הלכתי לפי הנהלים כדי שיצליחו לתפוס אותם כחוק. הלכתי לחפש מצלמות, במזל מצאתי מצלמה של אחד השכנים שתפסה את האירוע. התחלתי לפרסם את הצילומים בפייסבוק בקבוצות של החיפאים. בסרטון רואים את כל הפגיעה אבל קשה לזהות את הבן אדם הספציפי. ניסינו להיעזר כמה שאפשר בציבור ובסופו של דבר ככה מצאנו אותו".
"ביום שישי בבוקר הלכתי לסבתא שלי ועשיתי בדיוק את המסלול שהיא עשתה, הלכתי לכל החנויות שהיא עברה לידן וביקשתי את הצילומים כדי לקבל צילום ברור יותר של הפוגע והשגתי אותו. ברגע שהיה לי פרצוף הוספתי אותו לסרטון וביום שישי בלילה קיבלתי שיחה מאנשים שמכירים אותם. גיליתי שמדובר בנערים אז שלחתי הודעה להורים והבהרתי שיש להם עד יום ראשון להסגיר את הילדים למשטרה. ההורים שלו תמכו בי והתנצלו מאוד".
לדבריה, בשבת בבוקר הגיעה לתחנת המשטרה ושם אמרו לה שיש דברים חשובים יותר לטפל בהם: "יצאתי משם בוכה כי הבאתי להם את כל הפרטים על החשוד, כל מה שהם היו צריכים לעשות זה להביא אותו לתחנה. אני רוצה שמי שפגע בסבתא שלי ישב בכלא, גם אם הוא צעיר. אני חושבת שצריך להתייחס אליהם כמו מבוגרים".