הנשיא ביידן: "אביגיל חופשייה, תודה לאל שהיא בבית. הלוואי שהייתי שם כדי להחזיק אותה"

רותם אטיאס | מלחמת "חרבות ברזל" | 26.11.23

אחרי 51 ימים בשבי חמאס שוחררה הערב הילדה אביגיל עידן, שחגגה ביום שישי האחרון יומולדת 4 בשבי. אביגיל, נחטפה לעזה בשבת השחורה של ה-7.10 יחד עם בני משפחת ברודץ לביתם רצה כדי להסתתר מהמחבלים. באותו זמן אחיה עמליה בת ה-6 ומיכאל בן ה-9 התחבאו בארון במשך 14 שעות. הוריה, רועי עידן, שעבר באתר ynet וסמדר נרצחו. אחיה, עמליה ומיכאל שרדו לאחר שהתחבאו בארון.
בשבועות שמאז חטיפתה עלתה אביגיל לכותרות גם בארה"ב שכן היא מחזיקה באזרחות אמריקנית. נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, נשאל לאורך 51 הימים האחרונים לא פעם האם אביגיל תשוחרר בפעימות הקרובות ואמר: "אני מחזיק אצבעות". היום כבר נרמז יותר לגבי שחרורה האפשרי של אביגיל כשבמהלך ראיון שהעניק היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן אמר: "יש לנו סיבה להאמין שאזרחית אמריקנית תשוחרר היום. יש ציפייה שאביגיל תשוחרר". עוד נציין שעל פי דיווחים מוקדמים יותר בארה"ב האמריקנים בישרו שההסכם כולל את שחרורן של שלוש חטופות ישראליות שמחזיקות באזרחות אמריקנית.

קרא עוד:

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "החזרנו הערב עוד קבוצה של חטופים – ילדים ונשים, ואנחנו מתרגשים עד עומק ליבנו, העם כולו, כשרואים את האיחוד הזה של המשפחות. זה פשוט מרטיט את הנפש. דיברתי עכשיו עם הנשיא ביידן בהתרגשות רבה, כמובן גם על הילדה הקטנה, אביגיל. איזה אושר לראות אותה איתנו. אבל מנגד, איזה צער שהיא חוזרת למציאות שאין לה הורים. אין לה הורים – אבל יש לה עם שלם שמחבק אותה ואנחנו נדאג לכל צרכיה"

דוד של אביגיל, עמית, התייחס לפרסומים אלה בראיון לחיים הכט בתוכנית "מדברים ברדיו" לפני שבועיים ואמר: "אני לא יכול להתייחס למה שאנחנו שומעים אבל אני יודע שיש מי שמטפל בסוגיה הזאת. אנחנו אף פעם לא יודעים להעריך איך החמאס מתנהג ואיזה כיוון הוא הולך, האם לברבריות או שמירה על השבויים. שזה נוגע לחיי אדם כבר ראינו שאין להם ערך לחיי אדם לא שלהם ולא של השבויים שלהם, אנחנו מבקשים רק דבר אחד להחזיר את אביגיל ואת החטופים".

צפו: אביגיל עידן בת ה-4, שחזרה ארצה במתחם היעודי במרכז "שניידר" לרפואת ילדים מקבוצת "כללית".

בתמונות: השעות הראשונות של אביגיל במחלקה, יחד עם בני משפחתה: דודה לירון, דוד זולי, סבתא שלומית וסבא איתן. קרדיט לצילום: דוברות מרכז שניידר.