היום ה-198 למלחמה | נקבע מותו כל חייל צה"ל שנפצע אנוש בשבוע שעבר בערב אל עראמשה

ישראל במלחמה | 21.04.24

עדכונים שוטפים:

23:07 | אזעקות כעת במטולה וכפר גלעדי

22:25 | כוחות צה"ל תקפו מחבל ששהה במבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון. לפני זמן קצר מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מחבל ששהה במבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב כפר כילא בדרום לבנון.

19:37 | חה"כ יואב סגלוביץ, לשעבר סגן השר לביטחון פנים סייר היום בגבול הצפון יחד עם ראש האופוזיציה יאיר לפיד וחה"כ מאיר כהן. הסיור כלל, בין היתר מפגש עם אביחי שטרן, ראש עיריית קריית שמונה, גיורא זלץ ראש מועצת גליל עליון ובני בן-מובחר, ראש מועצת מבואות החרמון, ניסן זאבי, חבר פורום ״לובי 1701״ וחברי כיתות הכוננות של כפר גלעדי ומנרה. חה"כ סגלוביץ: "צריך להרים מסך מעל מה שמתרחש בצפון: יישובים תחת אש, מפונים שאין להם אופק חזרה לביתם, יישובים שלא פונו ובהם למעלה מ – 20,000 תושבים שלא זוכים להתייחסות מהמדינה. מדובר בהתעלמות של הממשלה ודיבורים חסרי כיסוי של נתניהו. שיתוק הממשלה וחוסר קבלת החלטות בכל התחומים בולטים יותר אל מול העוצמה האזרחית של התושבים".

19:00 | הותר לפרסם כי רס"ן (מיל') דור זימל, בן 27, מאבן יהודה, סגן מפקד פלוגה בגדוד 8103, חטיבת עציוני (6), נפטר מפצעיו לאחר שנפצע באורח קשה בתאריך 17.4.2024 כתוצאה משיגורים שבוצעו משטח לבנון לעבר ערב על עראמשה. (להרחבה)

17:46 | אזעקה כעת ביישוב רמות נפתלי

16:35 | דובר צה"ל: מבנים צבאיים בהם שהו מחבלים ותשתיות טרור; צה"ל תקף מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון. מטוסי קרב תקפו מוקדם יותר היום שני מבנים צבאיים בהם שהו מחבלים במרחב עייתא א-שעב ותשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים א-נקורה ומג'דל זון. מוקדם יותר היום זוהו שני שיגורים משטח לבנון שחצו לעבר מרחב ראש הנקרה, צה"ל תקף את מקורות הירי. בתגובה לשיגורים, מטוסי קרב תקפו תשתית טרור במרחב אל קטראני.

16:20 | השר בני גנץ: "בזירת הצפונית, אנו מתקרבים לנקודת ההכרעה באשר לאופן הפעולה בהמשך הדרך הצבאית. זו הזירה האופרטיבית עם האתגר הגדול והדחוף ביותר, וכך עלינו להתייחס אליה. אני פונה מכאן למפונים, שיעשו גם את ליל הסדר מחוץ לבתיהם, ומבטיח – אנחנו רואים אתכם, מכירים בקושי העצום ובאומץ הגדול שלכם. אנחנו נפעל כדי להחזיר אתכם הביתה בביטחון, עוד לפני פתיחת שנת הלימודים הבאה".

15:57 | שר הביטחון יואב גלנט הגיע היום לאוגדה 210, וקיים בסמוך לגבול ישראל – סוריה הערכת מצב יחד עם מפקד האוגדה תת-אלוף ציון רצון וקציני המטה באוגדה. שר הביטחון גלנט אמר בתום הערכת המצב: "סיירתי הבוקר בגזרת רמת הגולן, יחד עם מפקד האוגדה ראיתי את ההיערכות הטובה מאוד של כוחות צה"ל כאן בגזרה המזרחית וכיצד אנחנו מונעים את ההתבססות של כוחות חיזבאללה וגם כוחות איראנים שמנסים להגיע עד גבול רמת הגולן – אנחנו שומרים לעצמנו חופש פעולה מלא לפגוע בכל מטרה ובכל אויב שמנסה לסכן אותנו. במקביל, מתקיים כאן מאמץ הכנה משמעותי מאוד של אימונים, הכשרה, הצטיידות והיערכות כנגד כל איום שיכול להיפתח מצפון. אנחנו נחושים להחזיר את תושבינו אל הצפון ולצורך כך אנחנו מחדדים את לימוד המודיעין, את היערכות הכוחות ואת ההכשרה והאימונים על מנת להיות מסוגלים לבצע את המשימה הזאת בצורה חדה, מהירה ואיכותית".

15:07 | אזעקות על חשד לחדירת כלי טיס עוין ביישובים: דישון, מלכיה, רמות נפתלי ויפתח

14:43 | חשד לחדירת כלי טיס עוין אביבים, דלתון, ברעם, ג'ש – גוש חלב, דלתון, יראון, כרם בן זמרה, עלמה, ריחאנייה

12:05 | מחבלים ירו מוקדם יותר היום (א'), לעבר קיבוץ מירב שבחטיבת מנשה, אין נפגעים ונגרם נזק למבנה. כוחות צה"ל חוסמים צירים ופתחו בסריקות אחד חשודים במרחב. במהלך הסריקות בכפר ג׳ילבון מחבלים זרקו מטען לעבר הכוחות שפעלו במרחב, אין נפגעים ולא נגרם נזק. כוחות צה״ל ממשיכים בסריקות אחר המחבלים.

10:18 | אזעקות כעת באכזיב, לימן, שלומי, ראש הנקרה, מצובה בצת

10:00 | ירי בוצע לעבר קיבוץ מירב, נגרם נזק. שנה בדיוק אחרי אירוע הירי הראשון ובסיכומה של שנה בת עשרות אירועי ירי, שוב לפני זמן קצר נורו מספר צרורות לכיוון בתי הישוב מכיוון הכפר ג'ילבון. זוהתה פגיעה אחת לפחות בחלון בית משפחה שגם בשבוע שעבר נפגעו מהירי. בני המשפחה היו בבית אך ב"ה הם לא נפגעו. כוחות צה"ל בגזרה השיבו אש מקלעים לכיוון הכפר. אם לא יהיה שינוי חד במדיניות התגובה והיוזמה הצבאית, פגיעה בנפש זה רק עניין של זמן.

08:35 | בשלושה מרחבים שונים בדרום לבנון: צה"ל תקף יעדי טרור של חיזבאללה. במהלך הלילה מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מספר יעדי טרור בשטח לבנון. באחת התקיפות זוהה מחבל פועל מתוך מבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב טיר חרפא. בסגירת מעגל מהירה, מטוסי קרב תקפו את המבנה והשמידו אותו. בין המטרות הנוספות שהותקפו, עמדת תצפית במרחב אל עדייסא ושני מבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב אל-חיאם.

אתמול | כוחות צה"ל זיהו ותקפו מחבלים ששהו בתשתית צבאית של חיזבאללה בדרום לבנון. כוח מחטיבה 6 זיהה מספר מחבלים בתשתית צבאית של ארגון הטרור חיזבאללה שבמרחב אל ג'בין בדרום לבנון. בסגירת מעגל מהירה, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו את התשתית הצבאית בה שהו המחבלים.