הותר לפרסם: נקבע מותו של חייל צה"ל שנפצע אנוש מהתפוצצות כלי טיס בעארמשה

חדר חדשות | 21.01.24

פגיעת כלי הטיס במרכז הקהילתי בערב אל עראמשה: נקבע מותו של חייל צה"ל רס"ן (במיל') דור זימל, בן 27 אבן יהודה שנפצע אנוש כתוצאה מפגיעת כל הטיס. הוא שירת כסגן מפקד פלוגה בגדוד 8103, חטיבת עציוני (6), כך התיר הערב דובר צה"ל לרפסם.

האירוע הקשה התרחש כאמור בשעת צהריים ב 17.04 אז כלי טיס התרסק על המתנ"ס ביישוב והוביל לפציעתם של 19 חיילים ואנשי כיתת הכוננות. זימל נפצע אנוש באירוע והוכנס בחיפות לניתוח שלאחריו אושפז במחלקה לטיפול נמרץ ומאז נאבק על חייו עד שהיום נקבע מותו במרכז הרפואי לגליל בנהריה.

מנהל המחלקה, ד"ר אוריאל טרטמברג: "הפצוע, שהיה מונשם מאז הגעתו, סבל מפגיעת ראש קשה, וכבר בתחילה אובחנה פגיעה מוחית. כעבור בירור ואיבחון כמקובל, התכנסה ועדה שנאלצה לקבוע מוות מוחי. אנו משתתפים בצער המשפחה ומחבקים אותה בשעותיה הקשות".

נכון לעכשיו מאושפזים במרכז הרפואי שני חיילים פצועים מהאירוע בערב אל-עראמשה: גבר בן 51 המאושפז במחלקה הנוירוכירורגית, במצב בינוני עד קשה (עם הגעתו אושפז במחלקה לטיפול נמרץ כללי במצב קשה, עבר ניתוח נוירוכירורגי ובהמשך נגמל מהנשמה), ובן 29 המאושפז במצב בינוני במחלקה כירורגית. שאר הפצועים מהאירוע בערב אל-עראמשה שוחררו או הועברו לאישפוז בבתי חולים אחרים.

קרא עוד:

מנהל הקהילה, אדיב מזעל טען לאחר האירוע שיומיים לפני האירוע נכנס כטב"ם וצילם את האזור. "אני לא יודע איך דבר כזה קורה בלי התרעה. אי אפשר לראות את מתנ"ס מחוץ ליישוב ויש סרטון של הכטב"ם מצלם את היישוב. רק תתארו לעצמכם מה היה קורה אם היה  נוחת שם בורקאן ולא כטב"ם איזה נזק היה יכול לקרות וכמה אנשים יכלו להיהרג", סיפר לירין דורון

בערב, במרכז הרפואי שבנהריה עדיין מאושפז חייל מילואים בן 32, שהובא בתאריך 13.4 ממרחב חניתה במצב קשה, עם פגיעות רסיסים עקב התפוצצות כטב"ם, ואושפז בתחילה במחלקה לטיפול נמרץ כללי. בימים האחרונים חל שיפור משמעותי במצבו, והוא מאושפז כעת במחלקה כירורגית במצב בינוני ויציב.