הנשיא הרצוג ביקנעם: "מאחל שהמדינה תישאר ביחד, בטוחה, עם דמוקרטיה חזקה ויציבה"

קול רגע
חדר החדשות | 01.09.23

אחרי חודשיים של חופש גדול ובסיום מו"מ ממושך שמנע שביתה במוסדות העל יסודיים, יצאה הבוקר שנת תשפ"ד לדרך.

נשיא המדינה, יצחק (בוז'י) הרצוג ורעייתו מיכל הגיעו הבוקר לבינקעם לחנוך את בית הספר החדש לאומנויות שנפתח השנה. באירוע נכחו גם ראש העיר, סימון אלפסי שפתח בפעם האחרונה כראש עיר את שנת הלימודים ומנהלת מחוז צפון של משרד החינוך, הד"ר אורנה שמחון.

הנשיא הרצוג: "אני מאחל לנו שהמדינה שלנו תישאר ביחד, בטוחה, עם דמוקרטיה חזקה ויציבה ושנדע להכיר אחד את השני כדי לדעת שכולנו חיים פה יחד".

הד"ר שמחון: "אנו שמחים לארח את הנשיא ביום חגה של מערכת החינוך וגאים להציג את מיטב הכישרונות שטיפח בית הספר מתוך תפיסה שכל ילד הוא אמן ועולמות היצירה מהווים לו דרך לצמיחה והתפתחות.
שיתוף הפעולה בין גווניה השונים של החברה הישראלית מביא לתוצרים איכותיים המשקפים את מיטב כישרונותיה ובאים לידי ביטוי בזכות המחבר המלכד והמאחד בין כל גווניה. שמחנו לארח את כבוד הנשיא ורעייתו ולהציג בפניהם את מקבץ הכישרונות של התלמידים שבזכות מצוינות וכוח היצירה מביאים לקדמת הבמה את מיטב הכישרונות של הפסיפס הישראלי – אותו מגוון שמצליח לברוא כל יום מחדש הישגים ייחודיים מרשימים חשובים פורצי דרך וייחודיים בכל תחומי החיים. רוח היצירה חיונית לחוסן החברתי האומנות היא חוליה מקשרת חשובה בעמוד השדרה ממש כמו המדע הטכנולוגיה והרפואה. בוגרינו מדגימים אמנות ישראלית מהי. מפגן של אומנים ומעצבים המחברים בין אוכלוסיות קהילות ומגדרים".

בהמשך הנשיא טבל חלה במלח כנהוג על פי המסורת ולאחר מכן נטע עץ בגן "שבעת המינים" כשברקע צלילי ניגון פסנתר ב-4 ידיים. לאחר הסרת הלוט, חשף הנשיא בהתרגשות את שם בית הספר שנחנך על שם הוריו – חיים ואורה הרצוג זכרם לברכה.

ראש העיר סימון אלפסי: "שמחנו והתרגשנו לפתוח שנת לימודים עם כ-6000 תלמידות ותלמידים ובמעמד כבוד נשיא המדינה ורעייתו, יצחק ומיכל הרצוג. חיים ואורה הרצוג תרמו רבות למדינה והשאירו מורשת ודור המשך מפואר. אני פורש בגאווה אחרי 35 שנים כראש העיר. יקנעם עיר פורצת דרך בחינוך, עיר מתקדמת שמשלבת בין איכות חיים, שמירה על הטבע וחברה מאוחדת והגשמנו ביקנעם גדל נוער לתפארת מדינת ישראל. אני מודה מעומק הלב לנשיא ולרעייתו על תרומתם הרבה למדינת ישראל ולחברה כולה. חיים ואורה ז"ל וכבוד הנשיא יצחק מייצגים באישיותם את הערכים עליה נבנתה ארצנו. כאן ילמדו מאות ואלפי תלמידים וכאן הם יצעדו לאורם בשביל החיים".

בהמשך, סייר הנשיא בכיתות הלימוד ונפגש עם תלמידי כיתות א', ביקר בסטודיו לתיאטרון וזכה למופע מחול קצר בחדר המוזיקה. לאחר מכן השתתף הנשיא ורעייתו בטקס חגיגי בהשתתפות תלמידים, הורים, צוותי חינוך ונבחרי ציבור במהלכו ניגנו תלמידי בית הספר קטעי נגינה בשילוב פסנתר וכינורות.

הנשיא הרצוג גילה עניין מיוחד בתלמידים העולים לכיתה א׳ , הוא שוחח איתם על ההתרגשות ואיחל להם שנה טובה ומוצלחת. תלמידי החוג לקרמיקה העניקו לנשיא שי מיוחד שיצרו עבורו צלחת ועליה פורטרט של הוריו של הנשיא, חיים ואורה הרצוג זכרם לברכה. מנהלת המחוז ד"ר אורנה שמחון זכתה אף היא לקבל שי מתלמידי בית הספר צלחת קרמיקה עם פורטרט שלה. במהלך הטקס סיפר הנשיא על מורשת הוריו והתלאות שעברו מאז עליתם ארצה ראש הרשות סימון אלפסי העניק לו ציור פורטרט של הוריו.

לנוף הגליל הגיע הבוקר שר הביטחון יואב גלנט וזאת על רקע ההסלמה הביטחונית ודיוני הקבינט

צילומים באדיבות: משרד החינוך, בית הנשיא, עיריית נוף הגליל