"פעם ראשונה שאני מגיעה לאתר המסיבה, שהתקרבנו הרגשתי מתח ולחץ, תחושה של מחנק, שאין חמצן"

ירין דורון | ישראל במלחמה | 22.01.24

107 ימים מפרוץ המלחמה הגיעו אתמול עשרות הוריו לשטח המסיבה ברעים שם נרצחו ילדיהם כדי לשתול עצים לקראת ט"ו בשבט. בין המשפחות היו גם אלה ועידן בהט, ההורים של דרור שנרצח ב-07.10. בהט, 30 מבית אלפא, היה אחד ממקימי הבמה והתפאורה במסיבת הטבח בסמוך לקיבוץ רעים. הוא בילה עם חברים עד שעות הבוקר אז החלה מתקפת הטרור של חמאס.

אימו, אלה סיפרה היום לירין דורון על הרגעים הקשים שחוותה בדרכה לאזור המסיבה: "עבורי זאת הפעם הראשונה שאני מגיעה לאתר המסיבה, זאת הייתה נסיעה ארוכה ובחצי השעה האחרונה התחלתי להרגיש מתח ולחץ, תחושה של מחנק, הרגשה שאין חמצן. דמיינתי את הדרך שדרור עשה ומצא את עצמו בסוף בתוך הגיהינום שלא היה לו לאן לברוח, חשבתי על הרגעים האחרונים שלו שם. המחשבות על מה שקרה באותו יום מלוות אותנו בכל מקום אבל שאתה נמצא שם במקום הפסטורלי הזה וחושב על מה שקרה זה מטלטל. לראות את כל הפרצופים של הנרצחים, הפרחים היפיפיים שנרצחו היו שם בתמונות, רואים את האור בפנים שלהם. ברגע שראיתי את דרור בתמונה ולמרות שאני רואה אותה כל יום, זה פירק אותי, בכיתי ונישקתי את התמונה זה לא היה קל".

קרא עוד

על ההתמודדות היום יומית מאז האובדן סיפרה: "יש הרבה מעטפת, עוזרים לנו גם במימון של פעולות הנצחה לדרור אבל מצד שני לא תמיד יש אנשים שיודעים איך לפנות ולדבר. קשה לי לענות על השאלה מה שלומי כי אנחנו עדיין רחוקים מהמקום הזה".

"דרור הוא כל כך הרבה דברים שקשה להגיד עליו דבר אחד, הוא הצטיין בספורט ואומנות, היה ילד שדיבר מגיל צעיר והיה לו יציאות מצחיקות. אני זוכרת אותו קורא כבר בגיל שנתיים וסיפר מהזיכרון את כל הספר. התחום הכי חזק שלו היה התחום החברתי רגשי, הוא ידע לראות ילדים שהם טיפה בצד ולא מקובלים והיה קם ועוזר להם".