אברג'יל: "יש ערבות הדדית מדהימה אבל להגיד שקיבלתי סיוע מהמדינה? לא קיבלתי"

אביטל גונן ועמי כברי | הבוקר השישי | 10.02.24

בזמן שחיילי המילואים ממשיכים לתפוס קו בצפון ובדרום, העסקים הפרטיים שלהם בעורף נפגעים. אחד כזה הוא "אסטרו" עסק שמעניק שירותי בר וקוקטיילים. הבעלים, נועם אברג'יל, מגבעת אבני, סיפר בפוסט בפייסבוק על הקשיים: "לרוב אתם רגילים לראות אותי מסתובב בין האורחים באירוע מארח ודואג שכולם שותים קוקטייל טוב. אז כן זו תקופה קצת מוזרה (כמו שיסמין מועלם אומרת) ואני מוצא את עצמי בתוך כל הבאלגן של המילואים ביחידה אל מול החיים שהשארתי מאחור. מהיום הראשון ללחימה הוקפצתי וכארגון השתדלנו לעשות ככל שניתן בחלקת אלוהים הקטנה שלנו שנקראת "אסטרו" אם זה בעמדות קפה לחיילים בבסיסים, חתונות ללוחמים והלוחמות, שתייה קלה לחיילים, עמדה במתחם ה״נובה״ ואירועי התרמה למען החזרת החטופים. נקראנו כעם אל הדגל, לשמור על גאוות המולדת שעוד נותרה בנו, נמשיך לזכור ולהנציח את הנופלים, לא נחדל לעשות כל שביכולתנו כדי לסייע בהחזרת השבויים ותמיד נזכור שאנחנו עם הנצח, אנחנו דור הניצחון. אנחנו ב"אסטרו" בפעילות מלאה: ברים, עמדות קפה, קוקטיילים ועיצוב אירועים – זה חלק מהניצחון שלנו כעם. נשמח לקחת חלק באירוע הבא שלכם. מאחלים חזרה מהירה של כל עובדי החברה לפעילות אחרי המילואים והחלמה מהירה לסהר שלנו. אני אמשיך להיות על מדים ולשרת כמה שצריך ואתם, תדאגו לבחור בחיים ולא לשכוח לעשות טוב בעולם שלנו".

בתוכנית "הבוקר השישי" סיפר אברג'יל לעמי כברי ואביטל גונן: ""אסטרו" היא חברת שירותי בר לאירועים ומאז היום הראשון של המלחמה היא עצרה כמו כל המדינה. ב-6.10 התכוננו לשבועיים טובים שהיו אמורים להיות קדימה, אבל זה כבר היסטוריה ואנחנו מסתכלים קדימה. ב.7.10 מהבוקר הוקפצנו והגענו לצפון כמה שיותר מהר. אנחנו בצוות חבורה של מגויסים ויש פה הכל מהכל, סטודנטים, צעירים, אנשי משפחות כולם מבינים את המשימה וגודל השעה ואני מרגיש את זה עם כל מי שאיתי פה".

העסק שחוזר בימים אלה לאט לאט לפעילות הרבה בזכות המשפחה והחברים שהתגייסו גם הם: "גייסתי את כל המשפחה וחברים טובים לעבוד בעסק ובקרוב יש יריד מיוחד, כולם מנסים לעזור".

ויש אנשים מתקשרים ומזמינים אירועים?

"כן זה קורה וזה חלק מהניצחון שאנחנו נשאר בתפקיד שלנו והעורף ימשיך לחיות במסיבות ומסעדות בגבול הטעם הטוב ובעיניי זה הכרחי".

אברג'יל, התייחס גם להיעלמותה של המדינה והחוסר בסיוע: "אם אנחנו מדברים על הפיצויים אז יש ערבות הדדית מדהימה וספקים עוזרים אבל להגיד שקיבלתי סיוע מהמדינה? לא קיבלתי".