אגודת הסטודנטים ב'בראודה' כרמיאל מאיימת לא לפתוח את שנת הלימודים

מדברים ברדיו | 12.01.24

אגודת הסטודנטים במכללה האקדמית 'בראודה' מאיימת שלא לפתוח את שנת הלימודים. הסיבה: סירב המכללה לאפשר לימודים היברידיים שיאפשרו למידה מרחוק

ביום ראשון אמורה להיפתח שנת הלימודים במכללה האקדמית "אורט בראודה" בכרמיאל. אלא שאגודת הסטודנטים מאיימת כעת שלא לאפשר את פתיחת השנה לאחר סירב של המכללה לאפשר לימודים בזום

ביום ראשון אמורה להיפתח שנת הלימודים במכללה האקדמית "אורט בראודה" בכרמיאל. אלא שאגודת הסטודנטים מאיימת כעת שלא לאפשר את פתיחת השנה לאחר שהמכללה מסרבת לאפשר לימודים היברידים שיאפשרו למי לא יכול או מעוניין להגיע פיזית לכיתה ללמוד בזום.

נוי ביטון, יו"ר אגודת הסטודנטים במכללה האקדמית: "יש סערת רגשות בקרב הסטודנטים, אנחנו אמורים לפתוח את שנת הלימודים ביום ראשון (14.01) באופן פרונטלי מלא. פנינו למכללה כמה וכמה פעמים על מנת לאפשר את הדרישה המינימלית ולפתוח את השנה בצורה היברידית – פרונטלית וזום. 99 אחוז מכיתות במכללה מרושתות במיקרופונים ומצלמות. אנחנו מונים כ-3100 סטודנטים במכללה ונכון להיום רוב הסטודנטים מתוך 650 שגויסו לא שוחררו. יש לנו עשרות סטודנטים שפונו למרכז ולדרום וכמות נכבדת לא בבית".

ניגשתם עם הטיעון הזה להנהלה, מה נאמר לכם?

"יש להם פחד שהכיתה תהיה ריקה ושאיכות ההוראה לא תהיה טובה. הם ראו בתקופת הקורונה כמות נכשלים שעלתה ויש פחד שזה יקרה שוב. אבל המכללה עברה ניסוי ותהייה בתקופת הקורונה וזה היווה תקדים ואנחנו מאמינים שהם למדו ושיפרו את המערך".

"נכון שיש מקצועות וחומרים שצריך לגעת בהם פיזית, לחוש, אבל אלה דברים שיכולים לקרות בשלב מאוחר יותר. מה גם שללימודי מעבדות מגיעים במהלך שנת הלימודים ולא בפתיחתה. מה גם שאם המרצה ירצה האיכות תהיה טובה גם בזום. אפשר לפתוח בצורה היברידית ולתת עוד שבועיים של הרגעה לסטודנטים כדי שיחוו את החזרה לשגרה ואז להחליט אם אפשר לחזור או לא".

נציין כי כבר בתחילת השבוע הוציאה ביטון במכתב שמאיים לנקוט בהליך של השבתת הלימודים במידה ודרישות האגודה לא יתקבלו: "ביקשתי במכתב שייתנו פתרון עד להרגעת המצב. כרגע ישנו פער בין הסטודנטים ואם זה לא שנת הלימודים לא תתקיים בצורה היברידית הפער ילך ויגדל".

אין לכם חשש שלימודי זום יורידו את רמת הלימודים ויגרמו למקומות עבודה לשקול קבלה לעבודה?

"אני לא חושבת שזה אמור להוות בעיה כי בסופו של יום הייתה קורונה שהובילה ללימוד תואר שלם בזום והסטודנטים שסיימו מצליחים בשוק העבודה יפה מאוד".

מה יקרה ביום ראשון מבחינתכם?

"התרענו בפני המכללה שאם לא יקבלו את הדרישה שלנו אנחנו נשבות ולא נגיע ללימודים. אם החשש לראות כיתה ריקה בזום אז שיחליטו על לימודים פרונטליים ויראו כיתה ריקה".

מהמכללה הקדמית 'בראודה' נמסר בתגובה: "מאז פרוץ המלחמה, עושה המכללה מעבר לנדרש במטרה לסייע לסטודנטים שגויסו למילואים, למפונים וכן לבני משפחותיהם. בראודה היא בין המוסדות האקדמיים האחרונים שיפתחו את שנת הלימודים תוך התחשבות בבקשות הסטודנטים המשרתים בשירות מילואים פעיל. כמו כן המכללה הינה בין המוסדות האקדמיים הראשונים בארץ, אשר הקימו מרכז חוסן למתן מענים רחבים לצרכי הסטודנטים. המכללה גיבשה מתווה לימודים המתחשב בצרכים של האוכלוסיות השונות בקרב הסטודנטים, תוך מתן התאמות אקדמיות ומנהליות. הלימודים יתקיימו בקמפוס באופן פרונטלי –  האופי המיטבי וההולם לימודי ההנדסה. ההרצאות יוקלטו, יהיו זמינות לכלל הסטודנטים; ולסטודנט תינתן האופציה לשיחת זום עם מרצה הקורס להבהרות סוגיות המוצגות בהרצאה המוקלטת. כן יינתנו: מענה מקיף לסטודנטים בשעות ייעוץ, תגבורים, ומענה פרטני לכלל האוכלוסיות שנפגעו, בהתאם למתווה שפורסם. ביטחון כל באי המכללה עומד לנגד עיננו. המכללה עומדת בהנחיות משטרת ישראל ופיקוד העורף ונמצאת בקשר ישיר עם גורמי הביטחון. המכללה פרסמה מסמך ביטחון מסודר ומפורט. המכללה שמה לה כמטרה לסייע, לכלל הסטודנטים ובפרט למגויסים, במהלך שנה מורכבת זו, ולאפשר לכולנו לסיים את שנת הלימודים בהצלחה".