אוברלנדר כבש את רמת ישי, הלפרין התחזק במועצה בכפר תבור

ירין דורון | מדברים ברדיו | 29.02.24

אחד הניצחונות המרשימים בבחירות האחרונות שייך בלי ספק לאסף אוברלנדר שהצליח להדיח את עופר בן אליעזר בניצחון גדול של 68.7 אחוזים להם זכה לעומת 31.3 בלבד של בן אליעזר. ביום שאחרי הבחירות הסביר אוברלנדר איך הצליח להביס ראש מועצה מכהן: "אני מסוג האנשים ששמח על מה שהוא משיג ומעדיף שלא לדבר במילים כמו נוק אאוט או ניצחון מוחץ. היינו שני מועמדים פוליטיים שהציבור באופן מובהק בחר צד אחד. הסלוגן של קמפיין היה תודה על מה שנבחר ציבור עשה – אבל 3 קדנציות זה מספיק. אני לא מאמין בקמפיין שלילי, הצגתי תוכנית עבודה ואנשים התרשמו והאמינו בי וזה מה שקרה".

 באיזה שלב הבנת שהניצחון שלך?

"בחדרי חדרים ידענו שאנחנו הולכים לנצח. היה לנו מומנטום מצוין לפני המלחמה והוא נעצר אבל ידענו לא להיעלם מהשטח ולהשאיר את הבמה רק לראש המועצה. כל חברי הסיעה שלנו נכנסו לעשייה, יש מי שהתגייסו בצו 8 ויש מי שהתנדבו ופעלו למען הציבור ולאורך כל הדרך שמרנו על הקשר עם הבוחרים. בסקרים שעשינו ידענו מה נקודות התורפה ולאיזה קהלים צריך להגיע כדי שיצאו לבחור בנו".

"במהלך הקדנציה כחבר מועצה היו לנו הרבה דברים שהרמנו דגל ואמרנו שהדברים לא מתנהלים כראוי. הדבר הראשון שנעשה אחרי הבחירות זאת תוכנית מתאר לרמת ישי כי בשנת 2025 נחגוג 100 שנה ואין כרגע שום תוכנית לאן הולכים בשנים הבאות".

ולאן אתה רוצה להוביל את המועצה?

"אנחנו רוצים לשמור על הצביון המקומי ביישוב ונצרך לגדול בקצב איטי כדי שנסגור את פערי התשתיות שנוצרו. אנחנו נכנסים למצב של אין שום תוכנית לאן הולכים וייקח לזה זמן אבל מה שאני מבטיח זה שהקדנציה הזאת לא תסתכם ב"תכננו" אלא בטיפול בדברים שדורשים טיפול".

קבעתם כבר חפיפה מסודרת?

"כבר באותו לילה בסביבות 2 עופר התקשר לברך ואיחל בהצלחה, אני ממתין לתוכנית חפיפה מסודרת וככל שזה יהיה מהיר יותר זה יהיה טוב יותר ליישוב".

בן אליעזר התייחס להפסד בעמוד הפייסבוק שלו ובו כתב: "אני מודה לכולכם על הזכות והכבוד לשרת אתכם במשך 23 השנים האחרונות בתפקידי הציבוריים שמהם ב 15 שנים אחרונות כיהנתי בתפקיד ראש המועצה. לאורך השנים זכיתי לאמון ותמיכה רחבה שלכם ויחד הצעדנו את רמת ישי להישגים אדירים, כשהמועצה בראשותי מנוהלת למופת – רמת ישי היא מקום שטוב לגור בו! אתמול בחרתם אחרת ואסף אוברלנדר נבחר לתפקיד ראש המועצה. אסף אני מאחל לך הצלחה. יש לך הרבה על מה לשמור. אני משאיר קופת מועצה עשירה עם למעלה מ 11 מיליון שקלים ובסיס איתן להמשך עשייה בעל התחומים. אני מודה לכל מי שתמך בי, לפעילים, לחברים הרבים לדרך, לחברי הסיעה וליהונתן שעומד לצידי".

קרא עוד:

במועצה המקומית כפר תבור התמודד ראש המועצה, עודד הלפרין מול פתק ירוק לאחר שאף מועמד לא הציב את עצמו לבחירת הציבור. בתום הבחירות הצליח הלפרין לבסס את כוחו במועצה: "התוצאות משקפות את רצון הציבור ושביעות הרצון, להוציא אנשים להצביע כשאין מועמד זה לא פשוט".

מנגד, אנשים שיצאו והצביע בפתק ירוק זה גם לא פשוט.

"זה מאחורינו, זכינו ל-87 אחוזי תמיכה וזאת תוצאה שלא הייתה בעבר. נכון שלא היה מועמד אבל לקבל תמיכה רחבה מהתושבים ולא לעבור באחוז נמוך זה משהו שחשוב לי. למליאה קיבלנו 70 אחוזים שזה כנראה 6 מנדטים וזה הישג מאוד מרשים. מצד שני יש סיעה נוספת במליאה, של ליאור אברהמי, שזכו בהישג מכובד ואנחנו נדע לעבוד יחד לטובת כפר תבור. עדיין לא שוחחנו אני מחכה לתוצאות הרשמיות. אם הסיעה של אברהמי תרצה ליצור קשר ולשתף פעולה אנחנו פה".

מה המשימה הראשונה שלך?

"אני במגעים מול המינהל לשווק של יחידות דיור אנחנו נמצאים במשא ומתן מתקדם כדי להשיג כמה שיותר לטובת בני המקום. היום לשכננו בשיבלי שווקה קרקע ל-100 אחוז לבני המקום ואנחנו רוצים גם אפליה מתקנת".