איזה ציון אתה נותן לקהל? "עד לשלב הזה של העונה הציון נכשל", חודדה? "יישאר עד סוף העונה"

רותם אטיאס | היציע הצפוני – מהדורת הלייב | 01.03.24

אחרי ההפסד בשבוע שעבר לקביליו יפו שיגר הבעלים של עירוני טבריה, אריה קלמנזון, הודעה לשחקנים ודרש מהם לעמוד בחוזה שלהם מול הבעלים והאוהדים, לשפר את רמת המשחק ולהראות מחויבות על כר הדשא. בראיון לתוכנית "היציע הצפוני – מהדורת הלייב" התייחס תחילה קלמנזון לתקופה האחרונה שבה איבדה טבריה נקודות רבות וגם הציגה רמת כדורגל ירודה: "גמגמנו בתוקפה האחרונה אבל אני סומך על השחקנים, המאמן והצוות המקצועי שכבר ביום שני (נגד בני שפרעם) נראה את טבריה שחזרה לעצמה ונאבקת על העלייה".

ממה נובע הגמגום?

"ליגה ארוכה, יש פציעות יש עייפות ושחקן שנפצע לוקח לו זמן לחזור ולהיות חד כמו לפני הפציעה. אני מניח שנחזור מהר מאוד לעצמנו ואנחנו רואים גם את היריבות שלנו לצמרת שזה קורה גם שם. אחרי כל הגמגומים שלנו אנחנו עדיין חזק במאבק".

"יש לנו משחקים מול קובצות הצמרת ואם נגיע מחודדים למשחקים האלה ודבקים במטרה גם לפלייאוף נעמוד במטרה שלנו. השחקנים לא שכחו לשחק יש בעיה של עייפות ומטליות ומטפלים בזה. צרפנו בחלון את ריף מסיקה ואיתי זדה, אין בעיה ברוטציה הבעיה שיש שחקני מפתח שחזרו מפציעות ועדיין לא חזרו לעצמם. יש לנו משחקים שיוכלו בשמונת הימים לשנות את כל התמונה ואני מצפה לקחת 9 נקודות מתוך 9. אין לנו אפשרות אחרת וכולם יודעים את זה ומבינים את זה".

ובכל זאת הרגשת צורך לצאת בהודעה ולנער את חדר ההלבשה.

"ההודעה לא הייתה בגלל ההפסד אלא בגלל הדרך, רוב האוהדים לא מדברים על ההפסד אלא על הנחישות הרגשתי צורך לשלוח מסר ולהיות הפה של האוהדים שאנחנו לא מצפים שהם ינצחו את כל המשחקים אבל שילחמו עבור הסמל והמועדון ופשוט כמו שאומרים לאכול את הדשא ולהגיע עם עודף מוטיבציה".

|
קלמנזון. צילום: עודד חסין

בין השורות גם רמזת על עתידכם במועדון אם לא יכול שינוי?

"לא דיברנו על העתיד שלנו. בנינו לבין השחקנים יש חוזה הם באים לשחק ואני חותם על חוזה ולא פעם שחקנים באים ומבקשים אקסטרות, פעם להקדים פעם להגדיל ואנחנו תמיד נענים בחיוב. כמו שהם מצפים מאיתנו לבוא לקראתם הם גם צריכים לעשות יותר כי אם הקהל מרגיש שהם לא נותנים אקסטרה ומקסימום לנצח יש בעיה. כמו שאני עושה מעבר לחוזה הכתוב שהם יעשו יותר על דשא".

"אגב, עתיד העונה הבאה שלנו תלוי כרגיל באוהדים וכבר התחלנו את הקמפיין לעונה הבאה ואם לא יגיעו אוהדים קשה לשחקנים לשחק בלי קהל. נגד ב"ש בגלל אולי תחילת הקמפיין שאין טעם למועדון אם אין קישור לקהילה, וזה עבד הייתה בטרנר תצוגה מרשימה. הבעיה שלי הייתה נגד יפו שהאוהדים באו לקונצרט ובפילהרמונית יש יותר עידוד ממה שהיה אצלנו במגרש. מי שראה את הקהל של יפו ראה מה זה קהל מעודד ומול ב"ש כבר היה שינוי ועידוד וזה מוסיף ועוזר לשחקנים".

איזה ציון אתה נותן לקהל עד השלב הזה של העונה?

"נכשל זה ברור. עד לשלב הזה של העונה הציון נכשל, ואני מקווה שביום שני כשאין את עניין השבת ואחרי המשחק בב"ש, נראה ביום שני את הקהל האמיתי שלנו שייתן דחיפה לשחקנים לחלק הראשון של העונה. חבל על כספי הציבור וחבל על הכסף שלנו, אם אין קהילה לא באנו בשביל לקחת 20 שחקנים ולשלם להם משכורות כדי שיראו אותם בערוץ הקיבוץ. באנו לעיר של כדורגל כדי להרים את המועדון אמרו לנו שיש קהל רדום ועשינו פרויקט קהילתי שהשקענו הרבה עבודה, זמן וכסף ואם הקהל לא עושה את חלקו למגיע למשחקים אז מה שווה הכל"

יצרתם קשר עם ראש העיר החדש?

"היה לנו קשר עם יוסי נבעה כבר קודם, הוא אוהד של הקבוצה שהיה מגיע למשחקים עוד הרבה לפני הבחירות הבטיח שיעשה הרבה למען הקבוצה והאצטדיון ואנחנו נבקש ממנו לפרוע את השטר. למרות שהבנו שיום אחרי הבחירות בתי הכנסת היו מלאים בתפילת התרת נדרים אבל אני מניח שהוא לא היה שם בהתרת הנדרים ושהוא יעמוד בהבטחות שלו. אני מניח שבתקופה הקרובה יהיה פגישה בנינו".

חודדה יישאר עד סוף העונה?

"ברור, אמרנו את זה והדגשנו את זה. אנחנו סומכים על מהאמן והצוות ונכון שגמגמנו אבל זה אשמה של כולם, לא נחליף צוות מקצועי ולא 24 שחקנים. הגדרנו עליית ליגה ואנחנו שם ואיפה שרצינו להיות. נכון שהיינו יכולים להיות עם 4-5 נקודות אבל זה בסדר. אנחנו מאמינים שאנחנו יכולים לעשות את זה. נכון שהיה ניעור קטן והכל בסדר ואם הייתי צריך לתת את האני מאמין של הקהל ושלי לשחקנים אז הכל בסדר. יש לנו עוד הרבה זמן לתקן ונגיע לפלייאוף בשיא".

להאזנה: כנסו