איחוד בחצור הגלילית: גילי ברמי ושאול כמיסה החליטו על ריצה משותפת, אהוד מערבי הצטרף

ירין דורון ויובל יוספי | מדברים ברדיו | 12.06.23


פחות מחמישה חודשים אל תוך הבחירות המקומיות, ונראה שהמירוץ לראשות המועצה המקומית חצור הגלילית עולה שלב. בתום דיונים רבים ומשא ומתן ארוך בין המועמדים גילי ברמי ושאול כמיסה, השניים החליטו על איחוד וריצה משותפת, מתוך מטרה לרכז כוחות במאבק מול ראש המועצה המכהן שמעון סויסה. לאחר שהיה נראה עד עכשיו כי קרבות אגו ימנעו את האיחוד, גילי ברמי שהצהיר ראשון על מועמדותו, הסכים להתברג במקום השני, בזמן ששאול כמיסה עתיר הניסיון יוביל את הרשימה מהמקום הראשון. בסביבת השניים מספרים שגם לחבר המועצה מיכאל קבסה הוצע להצטרף, אך לדברי אותם גורמים, קבסה, שמקבל תמיכה מהקריה החסידית, העדיף לרוץ ברשימה עצמאית או לחלופין להוביל רשימה משותפת, דבר אשר לא הבשיל לידי הסכמות. בשיחה עם רדיו קול רגע סיפר גילי ברמי על הסיבות לאיחוד.

מי שהצטרף לשניים הוא אהוד מערבי שיהיה שלישי ברשימה המאחודת ויזכה לסמכויות נרחבות.

ברמי: "ויתרתי על האגו וחברתי ולא שחברתי עבדתי כדי שנרוץ בגוש אחד והצעתי הצעות מכל הכיוונים לכל החברים וזה עבד יותר עם כמיסה. זאת בשורה משמחת ותושבים היו זקוקים לזה. מיכאל חבר שאני מעריך, היו לנו לילות שלמים של שיחות וזה לא עבד כי הוא רצה להוביל ואני חשבתי שהסיכוים שלי יותר טובים – אבל כדי ליצור גוש שיעצור את הסחף ויעצור את הזליגה ויחזיר את מי שיושבים על הגדר ויתרתי על המקום הראשון. אני קורא גם היום למיכאל להצטרף אלינו ואנחנו רוצים גם אותו איתנו אבל מה שלא תלוי בי אני לא יכול לעשות. עם כמיסה לא דיברנו על תפקידים, דיברנו על שיתוף פעולה מלא, זה לא רוטציה. אם נצא מנקודת הנחה שנעלה לסיבוב שני אני מעריך שבוחרים של קבסה יצביעו לנו כי גם הם לא רוצים את שמעון סויסה"

על הצטרפותו של אהוד מערבי לרשימה אמר ברמי: "היו כלפי מערבי הרבה חיזורים ואנחנו שמחים שהוא בחר להצטרף אלינו, הוא דור העתיד של המועצה ויש לו פוטנציאל אדיר ויהיה פה שיתוף פעולה מלא".

מיכאל קבסה שנותר בחוץ מסר בתגובה: "רצינו שחר של יום חדש וקיבלנו ערב של יום ישן. מדובר במהלך צפוי וידוע שמחזיר אותנו בפעם השלישית ליריבות נושנה. נשארה רק אלטרנטיבה אחת של מנהיגות חדשה, לדו קרב הזה שנמשך כבר שלושה עשורים".

"אני לא עוסק בספקולציות. הסיטואציה שנוצרה היא שאני המנהיג החדש מול שניים ותיקים. השיחות שלי עם ברמי היו על מי יצטרף למי, אני ציפיתי להנהגה חדשה אבל החבירה לכמיסה מאכזבת".