אלבז לאוחנה: "בוא נתמודד בפריימריז – המפסיד יזוז הצידה"

ירין דורון | מדברים ברדיו | 09.03.23

הבחירות לרשויות המקומיות: מועמד נוסף לראשות העיר צפת, שלום אלבז הודיע באופן רשמי כי יתמודד לראשות העיר. הבשורה של אלבז בן ה-34 מגיעה על רקע פעילות ארוכה שביצע מאחורי הקלעים בחודשים האחרונים, ובזמן ששאר המועמדים שהוזכרו, כמו אילן שוחט, עדיין מתלבטים ולא הצהירו על כוונותיהם באופן פומבי. אלבז, שבמשך שנים נחשב לאיש אמונו של ראש העיר שוקי אוחנה, שעבד עימו באופן צמוד, החליט לצאת לדרך עצמאית לאחר שלדבריו מצא כי ״לשוקי יש כוונות טובות אבל הוא עסוק ברשתות החברתיות ולא באסטרטגיה.

בראיון לתוכנית "מדברים ברדיו" אמר אלבז: "נכנסתי לעשייה הפוליטית בצפת לפני שנה, ניסיתי לעזור ולקדם ובימים האחרונים התקבלה ההחלטה הסופית לרוץ בבחירות. אני עובד כבר למעלה מעשור עם ראשי רשויות ברחבי הארץ כולל עם אוחנה שהרצתי אותו במשך 15 בבחירות מתוך אמונה שהוא יכול לעשות שינוי בעיר. לצערי לפני כשנתיים התבדיתי ונוכחתי לדעת שהדברים שהיו חשובים לי כמו לקדם את צפת עתידית, לקדם תיירות, לעצור הגירה שלילית לקדם בנייה ותעסוקה אלו לא הדברים שמעניינים אותו. אני כאן לשנות את סדרי העדיפויות ולשים אותם בראש סדר היום ולקדם את העיר. יש לי חלום להחזיר את כל הצפתים שעברו להתגורר בערים השכנות לעיר. שוקי מסתפק בתמונות עם חברי כנסת ושרים וככה לא מביאים תקציבים וככה לא מקדמים עיר. כדי לשנות מציאות של עיר צריך לפתח את מנועי הצמיחה ולתת תקווה לתושבים. אני עובד בחלק מהמקומות ופוגש את העוזבים והם אומרים לי שהם רוצים לראות בנייה מסיבית ושיפור של מערכת החינוך כדי שהם יחזרו. צריך לשנות את ההתנהלות במחלקת ההנדסה ולאשר תוכניות ובנייה".

על האפשרות להצטרפותו של אילן שוחט למרוץ אמר אלבז: "אני מעריך את אילן, אני אשמח אם הוא יתמוך בי. יש פה הרבה אנשים טובים שלא נתנו להם להצליח כאן אני רוצה את המוחות בעיר שלנו. לנו יש מקום להצעיד את העיר קדימה. הדלת פתוחה לאילן ולכל אחד".

אתה ואוחנה אנשי ליכוד, במי תתמוך המפלגה?

"לצערי שוקי מפחד מפריימריז אני מזמין אותו כאן לפריימריז שמי שינצח בו יתמודד והשני יזוז. אין סיכוי שאפסיד לו, שוקי איבד את הליכוד, איבד את הבית והעיר הוא משום מה מפחד מפריימריז בתוך הליכוד שהוא פוקד אליו כבר הרבה שנים. הליכוד שאני חלק ממנו לא תמך בעיר צפת כמו שצריך להיות. למה זה קרה? צריך לשאול את ראש העיר. אני לאר בא להצטלם בכיכרות אני בא לעבוד".

להאזנה