"אלירז שמח לחזור ללחימה למרות שהפצרנו בו שלא כי הלב ניבא משהו רע, הייתה לי הרגשה איומה, אבל הוא לא הסכים לוותר"

חיים הכט | ישראל במלחמה | 01.01.24

אלפים ליוו אתמול למנוחות את רס"ם (מיל') אלירז גבאי, בן 37, הוא נפל במהלך הקרבות במרכז רצועת עזה והיה בתפקידו האחרון לוחם בגדוד 7810, חטיבת 'יפתח' (11). הוא הניח אחריו אישה בהריון בחודש השביעי להריונה, הורים ואחות.

אימו, אביבה סיפרה היום לחיים הכט על התחושות הקשות: "אלירז לא היה חייב להתגייס לשירות קרבי, אבל הוא לא ויתר ועשה הכל כדי להיות קרבי. הוא התגייס לגולני משם התקדם ליחידת 'עורב' ואחרי 3 שנים בסדיר הוא התגייס למילואים. מה-7.10 הוא הוקפץ עם כל הגדוד שלו ולפני שבועיים הוא נפצע במהלך המלחמה מרסיסים בידו. הוציאו אותו לטיפול שאחריו שלחו אותו להתאושש בבית אבל כמה ימים אחרי הוא כבר רצה לחזור לקרב. לשמחתינו באותו זמן הצוות שלו יצא להתרעננות והוא נשאר בבית עד יום חמישי שעבר ואחרי זה הם חזרו יחד לעזה".

"הספקנו בשבוע הזה לחגוג לו יומולדת 37 עם אישתו, הם בילו ובסוף השבוע הוא נכנס שוב לרצועה. הוא שמח לחזור, למרות שהפצרנו בו לא לחזור כי הלב ניבא משהו רע. הייתה לי הרגשה איומה אבל הוא לא הסכים בשום פנים ואופן לוותר ולא לחזור ללחימה. הוא לא היה רגוע בבית ורק רצה לחזור לחברים ברצועה כי הוא האמין שהמשימה תהיה יותר קצרה אם הצוות יהיה גדול. אלירז לא פחד, הוא עודד אותנו שאנחנו הולכים לגמור אותם ושנהיה גאים בצוות שנלחם. הוא ביקש ממני להיות גאה כי ככה חינכתי אותו לשמור על עם ישראל והמולדת, זאת זכות הייתה מבחינתו".

ביום שישי האחרון עוד הספיקו חברי היחידה לשלוח מסר להורים לפני שבת, מסר שהרגיע את האם אביבה אך בדיעבד היה גם המסר האחרון שקיבלנו מבנה: "בסרטון הוא מסר שבת שלום לכולם ואמר שביחד ננצח, היה להם מצב רוח בשמיים והם היו שמחים אז קצת נרגעתי אבל במוצאי שבת לצערי הגיעו לבשר לנו שהוא נפל".

מה אתם יודעים על נסיבות האירוע?

"אנחנו יודעים שהם נלחמו ברכז הרצועה וגילו פיר של מנהרה, הם הורידו חומר נפץ לפורץ אותו אבל כנראה שהיה שם תחמושת רבה ומעוצמת הפיצוץ הוא נהרג במקום"

אלירז כאמור הניח אחריו אישה בהיריון מתקדם, אביבה: "הם התחתנו לפני שנה וחצי ויש לי נחמה מעטה שאני אהיה סבתא לנכד של אלירז שהוא חיכה לו כל כך והוא לא זכה לראות אותו, זה מה שכואב לי".

"אלירז היה ילד שכולם אהבו אותו, היה לו כבוד לאנשים ואהבת חינם. כשהוא התגייס למלחמה כל כך כעסתי בגלל כל המחאות ואמרתי לו שכל מי שעושה מחאות שילך להילחם במקום והוא כעס עליי ואמר שכולנו אחים. הוא לא אהב פילוג תמיד רצה שתהיה אחדות והלוואי שהעם יבין שהילדים של כולנו לא נהרגו סתם ותהיה אחדות בעם".