אלמקייס: "הרב קוק יושב על הגדר ולפעמים שאתה יושב יותר מידי אתה מקבל סטירה בדמות קובי"

שלומי ברטלר | מדברים ברדיו | 29.08.23

איחוד ראשון בטבריה: עו"ד מאיר אלמקייס הסיר את מועמדותו וחבר ליוסי בן דוד במרות על ראשות עיריית טבריה. בראיון ראשון לאחר ההחלטה סיפר עו"ד אלמקייס לשלומי ברטלר בתוכנית "מדברים ברדיו" על הסיבות שהובילו אותו לחבור לבן דוד, קרא לחיבורים נוספים וגם שיגר מסר ישיר לרב קוק.

עו"ד אלמקייס: "בסקרים שנעשו בעיר מטעם הליכוד אני הובלתי עם 20 אחוזים לעומת יוסי שהיו לו 14 אחוזים. בני לבין יוסי היה בנינו נתק ממושך ישבנו לאחרונה להרבה שיחות וליבנו את כל המחלוקות. עשינו בדיקה פנימית ואחריהן הבנתי שליוסי יש את הניסיון וכשאני חובר אליו יש לו הרבה יותר כוח ויכולת עשייה גדולה. לכן השילוב הזה יחד הוא כוח אבל יותר חשוב מהכל זה האחדות. אני עם 20 אחוז מוריד את המועמדות שלי בשביל מישהו שיש לו פחות אחוזים".

אבל אם לך יש יותר אחוזים זה אומר שהציבור רוצה לראות אותך מוביל

"בסקרים הפנימיים שעשינו התברר שרק יוסי יכול לנצח את רון קובי, אף אחד אחר לא, זה עלה בכל הסקרים שנעשו. לא אני ולא שני או אביב או נבעה וכל מי שאומר אחרת כנראה חולם חלומות באספמיה. זה סקר לא מוטה זה סקר חיצוני של הליכוד ורוב הסקרים שהציגו מועמדים אחרים היו מוטים וחיבלו בהם ולכן אני מסתכל על סקר אובייקטיבי שהליכוד עשה מבחוץ ולא נגענו בהם".

"מישהו מכיר מועמד שעשה מה שאני עשיתי בהסרת המועמדות שלי? אני אמרתי לשני אילוז, והיא לא תכחיש את זה, שתצטרף אלינו ושאני מוכן לא להיות מספר 2 של יוסי. אבל לפעמים האגו משתלול וההשפעות מבחוץ גורמות לך לעשות טעויות. נכון יוסי עשה כמה טעויות בעבר אבל הוא מתקן אותם והפנים אותם והיום הוא בן אדם ששינה את כל המהות של ההתייחסות לאנשים. לי אכפת רק מהתושבים ואני מתחייב שאני לא אקח על עצמי שום תפקיד שקשור בוועדת התכנון והבנייה בעירייה".

אתה מזכיר הרבה את הליכוד אבל בן דוד עדיין לא קיבל רשמית את התמיכה, במידה והליכוד לא יתמוך תשקול מחדש את האיחוד?

"הליכוד לא היה מסכים שמישהו ישתמש באותיות של המפלגה אם הוא לא היה תומך. אמור להיות עוד סקר שבוע הבא כדי לחזק את הדבר הזה למרות שכבר קיבלנו אישור רשמי של תמיכה מהליכוד. המטרה היא עד שבוע הבא לפני הסקר לנסות וכן לעשות עוד איחוד ועוד איחוד כל זאת להביא את שני אילוז שכל הזמן צעקה שהיא רוצה את הליכוד – אז מה קרה? בגלל שנתנו ליוסי להוביל עכשיו פתאום את לא רוצה?".

"כל פיצול שיש עכשיו עלול לעלות את רון קובי, אנחנו רוצים לחזק את הרשימה וזה יקרה באמצעות איחודים ולכן אנחנו רוצים לצרף את אילוז ואת נבעה ולגרום להם להבין את המשמעות. ישבנו עם נבעה אבל הוא אומר שהוא רץ עד הסוף וטוען שהחרדים איתו אבל כשאתה שואל את החרדים אין קול ואין עונה הרב קוק הכריז שהוא לא רוצה אותו, לא הייתה לו אף שיחה עם אריה דרעי".

עוד בראיון שלח אלמקייס מסר לרב קוק: "הרב תמך בעבר ביוסי בן דוד אבל הם מחכים לראות מה תהיה עמדת ש"ס הם כרגע על הגדר ולפעמים שאתה יושב יותר מידי על הגדר אתה מקבל סטירה מהצד השני בדמות רון קובי".

עו"ד שני אילוז הגיבה לדברים ותקפה את בן דוד: "אני לא מכחישה את זה, בטח בתקופה הזאת שיש הרבה שיחות ופניות. התקשרתי למאיר אחרי שהוא הצהיר שהוא לא מתמודד ואמרתי לו שהוא איש ראוי וערכי וחבל שהוא הסיר את המועמדות שלו כי העיר צריכה אנשים צעירים. יש 100-1500 אנשים שמתעסקים בפוליטיקה ויש את השטח – והשטח רוצה אנשים חדשים בפוליטיקה".

"הבטחתי שאני רצה עד הסוף עם רשימה חדשה ואני אקיים. לא באתי לעיר לחפש תפקיד או כיסא ואני סבורה ומשוכמנעת שאני אשאר וגם אם לא אנצח אני אסייע בכל דרך. אני יושבת עם כל המועמדים וכולם יושבים עם כולם. נפגשתי עם יוסי בן דוד ואמרתי לו דברים קשים וביקשתי ממנו לתת להנהגה חדשה להנהיג את העיר. הוא היה ראש עיר כושל ואמרתי את זה בפניו והעיר במצב הזה בגלל כל ראש עיר שהנהיג אותה. אמרתי להם לשחרר את העיר, הייתם ונכשלם. יש שנאה ברחובות יש אינטריגות, תנו לצעירים להנהיג את העיר. בגלל זה צר לי שאלמקייס הסיר מועמדות, היה ראוי יותר שבן בדוד היה חובר לאלמקייס ולא ההפך".

מאשים אותך אלמקייס בענייני אגו, זאת הסיבה?

"אין פה שאלה של אגו יש שאלה של מי יכול להנהיג את העיר קדימה ומי יכול להסתדר עם כולם ואני מצטערת לבשר שזה לא בן דוד ולא רון קובי שמשרדי הממשלה סגורים בפניו. המועמדים צריכים להסתכל על טובת העיר ואני לא חוברת אליהם כי אני מביאה מה שהם לא יכולים להביא לעיר. יוסי בן דוד נכשל לא ראוי להיות מספר 1 אם זה היה ההפך היה להם מה לומר אבל אני לא יכולה לתמוך במישהו שהוא לא טוב לעיר ואני לא מאמינה בו. אין לי שום אגו ואם היה מישהו שהיה יכול לעזור לעיר הייתי שמה את ה"אגו" בצד".

עוד התייחסה אילוז לסקרים שנערכים בעיר בתקופה האחרונה ואמרה: "בסקר מהשבועיים האחרונים המגמה מאוד ברורה כשאני עולה לסיבוב שני מול קובי ושם מנצחת אותו ולכן אני קוראת ליוסי בן דוד להסיר את מועמדות שלו כי אם הוא עולה לסיבוב שני מול קובי קובי מנצח אותו בהליכה".