אלקבץ: "ההודעה על הכוונה לירות מג'נין לעפולה לא הפתיעה אותנו"

יאיר קראוס
ירין דורון

מדברים ברדיו | 10.05.23


מבצע "מגן וחץ": ראש השב"כ רונן בר חשף אתמול במסיבת העיתונאים לאחר חיסולם של 3 מראשי הטרור בעזה יחד עם ראש הממשלה, שר הבטחון והרמטכ"ל כי סוכלה תשתית בג'נין שהתכוונה לייצר רקטות שיועדו לעפולה והעמקים.

ראש השב"כ חשף אתמול במסיבת עיתונאים משותפת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ,שר הבטחון יואב גלנט והרמטכ"ל רב אלוף הרצי הלוי. כי הארגון סיכל לאחרונה חולייה שהחלה בבניית תשתית לבניית רקטות שאמורות להתפוצץ בעפולה והעמקים. לדברי בר "אין לנו כוונה להפוך את עפולה או שקד למוקד לירי תלול מסלול". פעיל הטרור שחוסל בעזה טארק אל זדין היה היוזם והמניע את אירגון תשתית החוליה בג'נין, והוא פעל בהכוונה ובהדרכה כיצד לייצר את הרקטות ובכך ליצור ולהפוך את השומרון לתא טרור מסוכן שמטרתה רצח של ישראלים. נציין כי בתקופה האחרונה נעצרו על ידי כוחות הבטחון פעילים רבים של ארגון הג'יאד האיסלמי בשטחים, שממומנים כלכלית על ידי איראן ובעידודם. בר ציין  כי ישראל לא תאפשר להם לפעול בשטחים ללא תגובה הולמת ,השב"כ וכל גורמי הבטחון יפעלו לסיכול כל ניסיון לשבש את היציבות ובטחון אזרחי ישראל. הלילה חוסלה חולייה של 2 מחבלים  בכפר קבאטיה במהלך חילופי אש שפרצו במהלך פעילות מעצרים של כוחות צה"ל במקום. הפלסטינים דיווחו כי גופתו של אחד מהם נלקחה על ידי צה"ל, וכן כי פלסטיני נוסף נהרג בחילופי האש.

ראש עיריית עפולה, אבי אלקבץ, התייחס לפרסום ואמר: "אנחנו לא מופתעים אבל אנחנו שמחים שפועלים לנטרל את האירוע הזה כדי שלא נהפוך שוב מעורף לחזית. כתבנו הרבה מאוד מכתבים ודיברנו עם כל מי שאפשר איך מחזקים את העיר עפולה והאזור ואיך דואגים שג'נין לא יהפוך להיות חזית אקטיבית כלפינו. מה שצה"ל עושה זה מה שצריך היה לעשות כבר מזמן. אנחנו במוכנות מאוד גבוהה בנושא המקלטים ובדקנו את כל סיפרי הפעולה במקרה חירום, אין כיפת ברזל בעפולה או הנחיות מיוחדות. אנחנו צריכים להעביר את המלחמה אליהם ולא בשטח שלנו".  

להאזנה