"אמרתי לרמטכ"ל שאם הייתי יכול הייתי מקים פה כוח וגנר, אם צריך לירות על כל רכב חיזבאללה שמתצפת – נעשה את זה"

חיים הכט | מלחמת "חרבות ברזל" | 29.11.23

שבוע הפסקת האש והביקורים של שר הביטחון והרמטכ"ל גרמו לתסיסה גדולה בקרב ראשי רשויות בצפון.

תחילת האירוע בביקור שקיים שר הביטחון בצפון במהלכו אמר: "לוחמים מבצעים עבודה מצוינת והתוצאה היא פגיעה והריגה של למעלה מ-100 מחבלי חיזבאללה והסגה של כוחות חיזבאללה מהחזית אחורה לעומק השטח. החיבור של כל ההישגים הטקטיים האלה יתורגם למצב שונה שיאפשר בהמשך את חזרתם של התושבים בתנאים אחרים לגמרי מכפי שפתחנו את המערכה הזו".

אתמול ביקר בצפון הרמטכ"ל, רב אלוף הרצי הלוי, שהמשיך את הקו של השר ואמר לראשי הרשויות: "אנחנו נתכנן יחד עם ראשי הרשויות את החזרה של התושבים ואת העיתוי שלה, בשיח ומתוך הבנה, שלא נוכל לחזור למציאות שהייתה כאן לפני המלחמה".

ראשי הרשויות כאמור לא אהבו את השיח סביב חזרת התושבים כל עוד צה"ל לא פעל משמעותית נגד חיזבאללה והיום ראש המועצה מטולה תקף בצורה חסרת תקדים את המדיניות הישראלית.

אזולאי: "שאני שומע את כל הפרשנים אני לא מסוגל להכיל את זה. מדינת ישראל צריכה להבין שמה-7.10 חטפנו את השואה השנייה של מדינת ישראל ובעקבות השואה הייתה מלחמת העצמאות ואנחנו היום במלחמת העצמאות השנייה. וכל מי שמברבר שאומר מה האמריקאים יגידו ומה הרוסים יגידו והליגה האירופית זה לא מעניין אותי. ישראל צריכה לעשות מה שטוב לישראלים ולמדינה והשאר לא מעניין. כל המדינאים מתחילים לדבר על שעון החול שאוזל, אין שעון חול בעל הבית השתגע החל מה-7.10 אזרחי ישראל צריכים לחיות בביטחון ובשלום".

"הדרג המדיני והצבאי מנותק, אני הצעתי אתמול שמשרדי הממשלה יוקמו במטולה ושיבואו לעבוד מפה הגיבורים האלה שיושבים במזגן בירושלים ומקבלים החלטות שגויות לחלוטין ומנותקות לחלוטין ממה שקורה בשטח ואני מדבר על כולם. לא נחזור לפה כמו שהיה לפני ה-7.10 ואמרתי גם לרמטכ"ל אם הייתי יכול הייתי מקים פה כוח וגנר. אנשים צריכים להבין שאין לנו אמון יותר, אין לנו אמון במדיניות ובמה שקורה במדינת ישראל. האמון בינינו לבין צה"ל נפגע אנושות והצעתי לו שכדי לשפר את האמון הוא חייב לעשות פעילות בשטח. והצבא יודע להשפיע על מקבלי ההחלטות ולפעול בצפון. אני רואה את אנשי חיזבאללה פה מעבר לגדר ומבלבלים לי את המוח שהרחקנו אותם והרתענו אותם. מדינת ישראל מורתעת מחיזבאללה מי שהחליט על הפסקת האש ביום שישי זה חסן נסראללה ולא ישראל ובעקבותיו אנחנו כמו כלבלבים קטנים אנחנו פתאום לא יורים, פתאום אסור לירות על כלי רכב שמתקרבים והם מגיעים לצלם".

"אנחנו לא נקבל את המדיניות הזאת, נגמר. אנחנו אחרי שואה שנייה ועכשיו זה תקומה שלנו וזה אומר שכל הגבולות שלנו שקטים לא תחושת ביטחון שלא יביאו לי עוד חטיבת טנקים, זה אני לא רוצה אני רוצה שהם יבינו. אתמול גם הרמטכ"ל אמר "עבדנו על תוכניות ההגנה" וזה אומר עוד חומות ועוד גדרות – שהלבנון יקימו חומות וגדרות ככה אני רוצה. איפה מדינת לבנון אני שואל? למה שדה התעופה בבירות פעיל? למה כל המדגלים שלהם ורשתות החשמל פעיל? מה קרה? ואצלנו לא. בושה חרפה למדינת ישראל".

האם הרמטכ"ל שמע אותך בטון הזה מדבר גם אתמול במפגש?

"חד משמעית. כולם כולל כולם אין אחד שלא מסכים עם העמדה הזאת. היינו אגרסיביים כי נמאס. המדיניות של ההכלה נמאסה. נתתי דוגמאות משומר חומר ומהשנתיים האחרונות שהם פועלים כאן על הגדר והמדיניות רופסת. כל הזמן להכיל ולהכיל זה נמאס. כולם מסתכלים עלינו כל העולם מסתכל איך נגיב וברגע שנגלה את החולשה ויריחו את הדם יטרפו אותנו זה מה שיקרה. אנחנו נהיה פה בהרבה מלחמות אם לא נגיב היום במלא העוצמה. אנחנו סומכים על צה"ל הוא צבא חזק וגם אם האיראנים ירימו את הראש גם בהם צריך להכות. ישראל צריכה לשנות את הדיסקט ולשדר שהשתגענו ולא מעניין אותי העולם".

"אני לא צריך כסף ממדינת ישראל זה הולך לאבדון והולך לאיבוד אם המדינה לא תטפל בלבנון. היום בבוקר הגיעה משאית שישית לבנות בית, 6 משפחות עזבו את מטולה וזה מה שחורה לי ועל זה המדינה צריכה להתעורר".

יכול להיות שהפעלה בצפון שאתה מחכה לה לא תקרה ובגלל זה הם עוזבים

"לצערי אני מבין אותם. אני חושב שזה כן יקרה ורוצה כמו כל תושבי הצפון שזה כן יקרה. גם לעשות פעולות אקטיביות נגד הצד השני גם את זה אני גם יודע וגם לשם נגיע. אם נראה שמדינת ישראל לא נותנת לנו את המענה אנחנו לא פראיירים. אם צריך לא סתם דיברתי על כוח וגנר כי אם צריך לקחת את כיתת הכוננות של מטולה וכל רכב שמתצפת עליי לתת לו כמה כדורים שיעופו מפה אז נעשה גם את זה".