אפרצ'ב: "זה לא הזמן להרפתקאות של מי שרוצה לצבור ניסיון", דואה: "דימה לא קידם את קצרין באף תחום"

חיים הכט | מדברים ברדיו | 21.02.24

שישה ימים לבחירות המקומיות במועצה בקצרין נערכים לקרב ראש בראש בין דימה אפרצ'ב, ראש המועצה למועמד יהודה דואה. בתוכנית "מדברים ברדיו" שוחחו השניים עם חיים הכט והתייחסו לסוגיות החשובות לקראת יום הבחירות.

דואה התייחס תחילה לגילו הצעיר: "הגיע הזמן שבשנת 2024 אנשים יבחנו על פי עשייה ואמות מידה ולא על פי גיל. אנחנו רואים מגמה של הצערה של המנהיגים בעולם. דימה הבטיח כמה וכמה פעמים שהוא מגיע ל-2 קדנציות והעובדה היא שזה לא קרה. צריך להגביל קדנציות, זה בריא למערכות גם בארצי וגם במקומי".

"מאז שהייתי צעיר כיוונתי ועבדתי להגיע למטרה של ראשות מועצה ואני מגיע בכל הכוח. המטרה שלי להגיע ל-2 קדנציות בלבד, לעשות 10 שנים הכי טובות ויש לי חלום להקים עמותה לילדים בעלי צרכים מיוחדים. כנסת? יכול להיות נגיע גם לשם".

דואה, תקף את אפרצ'ב על ניהול המועצה בעשור האחרון: "צריך להסתכל על 10 השנים האחרונות איפה הייתה קצרין ולאן היא הגיעה ומה צופן לנו העתיד. יש פה קהילה חזקה ואיכותית אבל צריכים להסתכל על האתגרים מבחינת בריאות, תעסוקה, חינוך ותחבורה. יש בריחה של צעירים שאין להם תעסוקה".

מה מכשיר אותך להיות ראש מועצה?

"אנחנו מגיעים עם הנהגה משותפת וחזקה שמנוסה בתחומים שונים כמו בהייטק, כלכלה, בנייה ונושאים נוספים. אני רץ עצמי בלי תמיכה של אף אחד. קיבלתי הצעות להסיר מועמדות ולקבל תמיכה של מפלגות כאלה ואחרות אבל סירבתי. אני אדע לעבוד עם כל המפלגות".

ובכל זאת, יש לך מילה טובה לומר על דימה?

"אני מעריך כל מי שרוצה לתרום מזמנו ויכולותיו למגזר הציבורי, אבל בין זה לבין המציאות בשטח יש פער גדול. הוא לא הצליח לקדם את קצרין באף תחום. האם נהפוך לעוד עיר פריפריה מדשדשת?"

ראש המועצה, אפרצ'ב הגיב לטענות: "אני בשליחות ציבורית 25 שנים, 10 שנים ראש מועצה, אני ממשיך את דרכו של ראש המועצה הקודם ובעיקר מחויב לרעיון הציוני של התיישבות יהודית ברמת הגולן. ב-10 השנים האחרונות אנחנו פורצים קדימה, עם כל הבעיות שיש בשנים האחרונות של החלפת ממשלות לעיתים דחופות. עוד 10 שנים נכפיל את היישוב ובשביל זה לא צריך סיסמאות ודפי מסרים – יש הוכחות בשטח".

אומר דואה שהתחייבת ל-2 קדנציות ואתה רץ לשלישית, למה?

"בניגוד למה שהוא אומר לא הצהרתי בעבר לכמה קדנציות ארוץ. יש כיום מציאות מאוד מורכבת ולשחק משחקים בגורל של אנשים זה לא אחראי. מה שקובע עבור התושב זה תחושת היציבות. כרגע אנחנו אמורים להיכנס מתחת לאלונקה להכין את היישוב להסלמה אפשרית במידה והמלחמה תתפתח גם בצפון. זה לא הזמן להיכנס להרפתקאות של מי שרוצה לצבור ניסיון. אני מתנגד לבחירות בזמן מלחמה כדי לשמור על האחדות של התושבים. כל תוצאה שתהיה חשוב שהיישוב הזה יהיה מלוכד וחזק והדרך יותר חזקה מהתוצאה".