ארבע פגיעות נ"ט תוך 24 שעות: נזקים נגרמו לבית ועסקים

ירין דורון | מדברים ברדיו | 22.02.24

הבוקר שני טילי נ"ט נורו לעבר כפר יובל וקריית שמונה, לטענת חיזבאללה הירי בוצע לעבר בסיס צבאי. בכפר יובל פגע הנ"ט בבית שעלה באש, מתנדבי "שומרי הבית" בכפר יובל סיימו את הכשרת הכבאות השתלטו על שריפה. לוחם-אש תושב כפר יובל, רס"ל עידן חייט: "לאחר המשמרת הגעתי לכפר יובל וזיהיתי את השריפה מספר בתים ממני. יחד עם מתנדבי "שומרי הבית" שהוכשרו בכבאות והצלה והגיעו עם גרור כיבוי, השגנו במהירות שליטה על הלהבות. אני משבח את המתנדבים על המקצועיות והמוטיבציה".

תת-טפסר יאיר אלקיים, מפקד המחוז הצפוני בכיבוי אש: "אנחנו נערכים שיהיו לנו מספר זירות וחשוב שצוותים יתנו מענה בכל יישוב. אני לא קורא להם כיתת כוננות אנחנו מתבססים על הצוותים שיש ביישוב ושלא כולם יהיו מכיתת כוננות כי יהיה להם תפקיד אחר חשוב בזמן אירוע. אנחנו רוכשים טנדרים ליישובי קו העימות עם אמצעי כיבוי וחילוץ".

הפגיעה הבוקר בקריית שמונה ובכפר יובל מגיעה כמה שעות אחרי הפגיעות בשני עסקים במטולה ("פרי מטולה") ובאביבים (יקב בוטיק גלילי).

מאיר קונטי, הבעלים של היקב: "אותי תפסה המלחמה באמצע בציר והבנו שאנחנו חייבים לצאת ולהשאיר את הכרם והכל מאחור כי משהו רציני קורה, ומאז לצערי כל היבול נשאר על העצים. אתמול שמעתי על הפגיעה דרך חבר שאמר ששמע רעש מוזר ליד היקב. התקשרתי לחבר כיתת כוננות שיצא לבדוק והוא דיווח לי שיש נזק גדול במקום ושעדיף שאגיע. בגלל שאנחנו בקו ראשון למארון א-ראס אנחנו מגיעים מאזור צדדי וכשהגעתי בהתחלה לא ראיתי משהו חריג אבל אחרי סריקה ראיתי את הנזק לחדרי הקירור, יין שנשפך, ריח של פיח ובקבוקים שהתנפצו. אני כבר 4 וחצי חודשים עם 0 פעילות בחברה ולא קיבלנו עדיין שום פיצוי ואני עדיין משלם הוצאות. מס רכוש לא מוכנים להגיע למקום ולכל משרד ממשלתי שאני הולך אין להם תשובה, הם איבדו את המצפן שלהם".

קובי כץ, מנכ"ל מפעל "פרי מטולה": "גם אנחנו לא במצב שונה, גם בנו פגעו. ביום פרוץ המלחמה עזבנו את מטולה, הרבה מטעים נשארו עם הפירות על העצים. תמיד חשבנו שהמלחמות קצרות ויצאנו והאמנו שנחזור מהר. השטח של המפעל הוכרז כשטח צבאי סגור. אנחנו רואים שגם שנת 2024 הולכת לאיבוד כי אנחנו לא יכולים להתכונן לעונה הבאה. הקמנו צוות ביישוב למטעים אבל זה הולך בעצלתיים. המפעל שלנו 30 מטר מהגדר ויש בו צוות כונן כי אין ברירה אנחנו מפעל חיוני. בשעה 13:00 קיבלתי הודעה על טיל שנפל, הגענו למקום ראינו את החדירה של הטיל והנזק, נהרסו פאנלים, צנרות וציוד משמעותי. אנחנו חייבים להשתיק את הצד השני כי אי אפשר שבעוד 3 שנים תפרוץ שוב מלחמה".

בני בן מובחר, ראש המועצה האזורית מבואות חרמון: "אני בטוח שהאירועים האחרונים לא יישארו ללא תגובה. זאת עוד עליית מדרגה, מהבוקר אני רואה מה חיל האוויר עושה ואני מבין הוא עושה ואנחנו חיכינו לה. הנ"ט השני עבר מעל הראש שלנו ולא פגע בשום דבר אבל מה שחיזבאללה עשה היום זה שהוא רצה שכולם ירוצו אחרי הפגיעה הראשונה ואז לשגר טיל נוסף. אנחנו נחזור רק שהצבא יסתכל לנו בלבן של העיניים ויגיד שיש לנו ביטחון על מלא נשתף את הציבור והוא יחליט אם לחזור או לא".