בג"צ הודיע: דיון דחוף בחוק בועז יוסף יתקיים ב-30.7 בהרכב של 9 שופטים

קול רגע
חדר חדשות | 20.07.23

בג"צ הודיע: דיון דחוף בחוק שמאפשר לבועז יוסף להתמודד בבחירות יתקיים בעוד 10 ימים בהרכב של תשעה שופטים. המספר הזה מצביע ככל הנראה על החשיבות הרבה שאותו מייחס בג"צ לנושא – ולא מין הנמנע שגם ההד התקשורתי כמעט חסר התקדים תרם להחלטה לכנס יחד כל כך הרבה שופטים, יותר אפילו מהמספר שדן בתיק זדורוב, עם כל ההבדלים המתבקשים כזכור, החוק נכנס לספר החוקים אחרי שעבר את כל הוועדות וגם 3 קריאות לסדר, ולמרות התנגדות עזה של האופוזיציה וביקורת קטלנית ברוב כלי התקשורתנגד החוק עתרו המתמודדים שני אילוז אביב יצחק ואופיר נחמני, ובנוסף עתרה נגדו גם התנועה למען איכות השלטון השופטים יקיימו כמובן דיון אחד מרוכז בכל העתירות וישמעו את נימוקי נציגי הממשלה – שיטענו שמדובר בהחלטה דמוקרטית שתאפשר לציבור לבחור במי שהוא רוצה, כפי שגם היה עד 2008 – אז הוכנס התיקון שקבע שראשי וועדות ממונות פסולים מלהתמודד כך או כך, כל החלטה שתתקבל צפויה להיות דרמטית – ולהשפיע על מערכת הבחירות

הערעור על חוק בועז יוסף יידון בבית המשפט העליון ב-30.7 כך נקבע היום. ההחלטה לקיים דיון מהיר בערעור נגד החוק מגיעה על רקע עתירות שהוגשו לאחרונה לבית המשפט בדרישה לפסול אותו. בנוסף הוציא בג"צ גם צו על תנאי לחוק שמאפשר לבועז יוסף להתמודד בבחירות ללא תקופת צינון.

נזכיר כי העתירות הוגשו על ידי עו"ד שני אילוז, המועמדת לראשות העיר, התנועה לטוהר המידות והתנועה ישראלית כשלעתירות הצטרפו השבוע גם המועמדים אביב יצחק ואופיר נחמני.

חברת ועדת הפנים, ח"כ יוליה מלינובסקי, ישראל ביתנו, התייחסה לקביעת בג"צ וצייצה בטוויטר: "אמרנו כל הזמן שבית המשפט יהיה חייב לדון בהצעת החוק שמלכתחילה נולדה בחטא. ההצעה המושחתת והלא ראויה הזו. הרי התסריט צפוי – אני לא יודעת מה יחליטו השופטים אבל אם בג"צ יפסול את החוק כי הוא באמת פרסונלי, מושחת ותפור, אל תתפלאו אם חברי הקואליציה שוב ייללו נגד מערכת המשפט וכמה חשוב לחוקק את המהפכה המשפטית".

נזכיר כי בתחילת חודש יולי (5.7) עבר חוק בועז יוסף בכנסת ברוב של 43 תומכים מול 32 מתנגדים כשזמן קצר לאחר מכן הוגשו העתירות במטרה הוביל לפסילתו על ידי בית המשפט