בדרך לאיחוד דרמטי? שני אילוז ורון קובי נצפו בפגישה ועוררו סערה בטבריה

חיים הכט | מדברים ברדיו | 02.07.23

המערכת הפוליטית בטבריה סוערת בעקבות תמונה שהופצה ברשתות החברתיות בה נראים המועמדים לראשות העירייה שני אילוז ורון קובי בפגישה יחד עם כמה ממקורביהם הבולטים. כתבנו אביב עומר מוסר שבעקבות התמונה החל דיון ער בטבריה וגל שמועות על חיבור אפשרי בין השניים. כל זאת על רקע האישור הצפוי של חוק בועז יוסף בכנסת במהלך השבוע שיאפשר לו להתמודד בבחירות.

עו"ד אילוז: "הישיבה שלי עם רון קובי בכנסת לא מרמזת כלום, כשישבנו בכנסת זאת הפעם הראשונה שיצא לי לשבת איתנו היינו אחרי דיון ארוך בוועדת הפנים. אני לא אכחיש שאנחנו מדברים ומנהלים מאבק משותף בחוק הזה. הבעיה היא שבטבריה כמו בטבריה הם לא רגילים לשיח מכבד והזירה הפוליטית מאוד אלימה בעיר. אני מדברת עם כל המועמדים. אני לא הולכת עם רון קובי המבחן הוא הגשת הרשימה והפתק בקלפי ואנשים יראו את הפתק שלי ויבינו שלא שיקרתי. קשה לי מאוד עם כל הנושא של חרמות אני מכבדת את כל המועמדים ובעיניי צריך לנהל מערכת בחירות מכבדת".

על "חוק בועז יוסף" אמרה: "החוק הפרסונלי לא יכול לחול על בועז יוסף וכעורכת דין אני יודעת מה אני מדברת – החוק לא יחול על בועז יוסף".

עו"ד מאיר אלמקייס הגיב לפגישה בין השניים: "גם אם החוק של בועז יוסף יעבור אני רץ. נבדוק בשטח אפשרות לחיבורים והעיקר שלא נחווה שוב את אותה תאונה שהייתה ב-2018 והיא רון קובי. ראיתי הודעות של שני אילוז שהיא מזלזלת במועמדים וגם בי ומעבירה מסר לליכוד שהיא תלך עם רון קובי ותנצח. אני קורא לשני לבוא לדיבור למען העיר".

בראיון לחיים הכט בתוכנית "מדברים ברדיו" לא פסל אלמקייס איחוד אפשרי עם המועמד יוסי בן דוד גם במחיר שהוא ידורג שני ברשימה: "טובת העיר לפני הכל, כל חיבור שיהיה למען העיר אני מוכן לעשות. אני ויוסי בן דוד לא מכירים מהיום ויש בנינו דיבור תקופה ארוכה ואנחנו לא פוסלים שום דבר. הכל אפשרי והכל ייתכן גם אם יוסי יהיה מספר 1 ואני מספר 2. אם המציאות תראה שיוסי מוביל ורון לא ינצח זה מה שנעשה. כרגע יש דיבור חזק על הנהגה משותפת ובלבד שכל אחד מהמועמדים יוריד את האגו".
המועמד, רון קובי התייחס לדברים: "התושבים לא איתם התושבים איתי, הטבריינים לא רוצים עיר חרדית. אני מנצח את הבחירות האלה בפער של 60 אחוז ו-9 מנדטים".