בדרך לאיחוד פוליטי בצפת: שלום אלבז וציון טויטו ישתפו פעולה נגד שוקי אוחנה

ירין דורון ויובל יוספי | מדברים ברדיו | 15.06.23


המועמד לראשות העיר צפת שלום אלבז קורא לאיחוד עם המועמדים הנוספים יוחאי עזרא וציון טויטו. המועמד לראשות העיר צפת שלום אלבז, פרסם אתמול פוסט בפייסבוק, בו קרא לאחדות רחבה בין המועמדים. אלבז כתב כי מדובר בצו חירום להצלת העיר, שנמצאת במצב חמור מאוד, והגיעה לנקודה הקריטית. אלבז הוסיף כי "כדי להציל את העיר חייבים לבנות קואליציה מקיר אל קיר, המשקפת את כלל שכבות האוכלוסייה, שתעבוד יחד ותפעל למען צפת". אלבז פנה למועמדים ציון טויטו ויוחאי עזרא, קרא להם לשים את האגו בצד, ואמר כי הוא מוכן ללכת לסקר ולצעדים מרחיקי לכת, כי לדבריו רק בצוות אפשר לעשות מהפכה אמיתית."טויטו שהצהיר גם הוא על מועמדות כתב כי "אני תמיד בעד שילוב כוחות. נפעל יחד לשינוי העיר ולהבאתה למצב טוב. נעשה סקר ומי שיצא ראשון האחרים יהיו אחריו".

בתוכנית "מדברים ברדיו" שוחח ירין דורון עם אלבז: "מהרגע הראשון אמרתי שאחדות היא הפתרון הטוב לעיר ואני אומר היום שהעיר צפת נמצאת בקריסה מוחלטת. העיר סובלת מגירעונות היא מתפוררת. כל זה קורה בגלל הפקרות כלכלית של ראש העיר, שוקי אוחנה, הוא מוביל את העיר לאבדון במקום להתפתחות. אני קורא לכל המגזרים בעיר להתאחד ולשקם את העיר הזאת. אני מוכן לעשות כל מה שצריך בשביל האחדות הזאת גם אם אלה יהיו ויתורים מרחיקי לכת. אני אומר לכולם בוא נעשה סקר גדול שתדגום את העיר נקבל תשובות, אני בטוח בכוחי ומוכן ללכת למהלך כזה. כנראה שיש כאלה שעדיין לא בטוחים בכוחם אז הם מוכרים ספקולציות. אנחנו חייבים ללכת ביחד למען צפת ולשים את האגו בצד. אם לא יהיה איחוד כזה העיר תמשיך לקרוס".

גם המועמד, ציון טויטו התייחס לקריאה של אלבז: "אני מסכים שצריך לעשות סקר ולבחור את המועמד שיכול להוביל לניצחון. שוקי הוביל את העיר לאבדון של ממש, האווירה בעיר רעה. הוא מוכר את העיר ונותן לאנשים לבנות בצורה בלתי חוקית ואז מאיים שיהרוס להם. יש לנו ראש עיר לא מתפקד, עירייה לא מתפקדת. אנחנו צריכים צוות שבראשו יעמוד רק מי שיכול לנצח".

טויטו התייחס גם למועמד הנוסף עזרא שעדיין לא השיב בחיוב למהלך: "המועמד הנוסף לא מעניין, יש שני מעומדים רציניים יותר ומי שלא מוכן להצטרף לסיפור הזה זה רק מעיד על עצמו. אני לא דיברתי עם יוחאי וזה עניין שלו אנחנו ושלום אלבז סגורים בעניין הזה ואחריו נלך יחד. ברור לנו שהשנה הראשונה אחרי הבחירות תהיה קשה מאוד, ברור שיהיה חשב מלווה וברור שתהיה תכנית הבראה".