בדרך לבג"צ? מועמדים וראשי רשויות זועמים על החלטת משרד הפנים לקיים את הבחירות המקומיות ב-30.01.24

חיים הכט | מדברים רדיו | 05.12.23

ביום שאחרי ההחלטה של משרד הפנים לקיים את הבחירות לרשויות המקומיות ב-30.01.2024 זועמים ראשי רשויות ומועמדים וישנן גם כאלה שמתכוננים לפנות לבג"צ כדי לבטל את ההחלטה.

ראש המועצה בקצרין, דימה אפרצ'ב: "זאת החלטה לא נכונה, יש בעיה לקיים בחירות באמצע מלחמה. אני לא מכיר תקדים כזה במדינה דמוקרטית ובעיקר בההיבט של אנשים לבחור ולהיבחר. מה החיפזון? מטבע הדברים מערכת בחירות זה תחרות ויוצר מחנות שמובילות לפגיעה בחוסן. לא עושים בחירות באמצע מלחמה. בזמן מלחמה צריך להתעסק בסולידריות ובצורכי הציבור וברגע שאתה מכניס בחירות אתה לא שולט ביצרים ובמקום לחזק אתה מחליש".

נזכיר כי אתמול שלח שר הפנים, משה ארבל מכתב ליו"ר ועדת הפנים, ח"כ יעקב אשר ובו הוא למעשה מודיע על תאריך הבחירות הרשמי. מכתב ציין השר: "ביצעתי הליך של בחינת המשמעויות וההשלכות של קיום הבחירות במועד האמור ומנגד, של דחיית הבחירות בחודש נוסף. במסגרת זאת ביקשתי בין היתר מגורמי הביטחון להציג את עמדתם בסוגיה. לאחר שקיימתי דיון בראשותי עם גורמי המקצוע במשרד הפנים ובחנתי את עמדות גורמי הביטחון כפי שהוצגו לי, ועמדתי על ההיתכנות לקיומן של הבחירות במועד האמור במרבית שטח המדינה, ובשים לב למשקל שיש ליתן לקיום הבחירות במועדן, הגעתי לכלל מסקנה כי אין בכוונתי לפעול לדחיית מועד הבחירות הכלליות".

קרא עוד

המועמדת לראשות עיריית כרמיאל, בת שבע אבוחצירה תקפה גם היא את ההחלטה: "בחירות עכשיו זה לא הזמן, העיר מבכה 11 מילדיה למי יש כוח לבחירות? הייתי מאוד רוצה לצאת לבחירות ולהחליף את השלטון הנוכחי אבל לפני הפוליטיקה לא ייתכן שסוף סוף העם מלוכד לצערי בנסיבות האלה ועכשיו אומרים בואו נעזוב הכל נשחרר את המועמדים מהמילואים ונביא אותם לפוליטיקה ובחירות. אני בקשר עם הפעילים והמטה אבל המטה לא פעיל, בחושיים האחרונים בחרתי להתנדב לחיילים וניצולי שואה, חילקתי אוכל לתושבים ובזה התעסקתי. גם לפני הבחירות זה מה שהייתי עושה, אני בעשייה ציבורית כבר שנים אז זה לא למטרות פוליטיות. אני חדלתי מפוליטיקה, יש בעיר מי שמנהלים קמפיין בחירות ומנצלים כל במה לטובת בחירות ולי אין את התקציבים האלה. אני חילקתי את השלטים שלי לטובת חיילים שיהיה להם על מה לישון. אני בהחלט שוקלת את האופציה לפנות לבג"צ.

המועמד לראשות עיריית צפת, שלום אלבז: "מספר 2 שלי במילואים מ – 7.10, כך גם מנהל המטה, המנהל הלוגיסטי וצוות הבכיר שלנו. איך אפשר להתנהל ככה בבחירות?. ייתרה מכך- מי מבטיח לנו שעוד שבוע לא יוחרף המצב ושוב מאות אלפי שקלים ירדו לטמיון בדיוק כמו לפני חודשיים ללא כל סיוע מהמדינה. שר הפנים- אתה מחובר למציאות?! איך בזמן שחיילינו נלחמים, חטופינו בידי חמאס, המדינה בסימן שאלה גדול וחלק גדול מאיתנו מגויסים במאמץ הלאומי בצורה כזו או אחרת נעסוק בפוליטיקה?! איני מצליח להבין את ההחלטה ההזויה של משרד הפנים לקיים את הבחירות בינואר. כיצד?! חיילנו נלחמים בעזה ובצפון, אחיינו מוגלים מביתם, חטופינו נמצאים בידיי חמאס, בכל יום מיליונים מתרוצצים למקלטים ומרחבים מוגנים ואנחנו נריב על פוליטיקה?! אם לא די בכך, רבים מאיתנו מגויסים בצו 8, נמצאים בפעילות התנדבותית, בסיוע לתושבים המפונים מצפון ומדרום, בתמיכה בחיילי צה"ל וכו'. איפה ערך השוויון?! ושלא נדבר בכלל על כניסה לקמפיין בתקופה מורכבת זו, פילוג מחודש שייווצר בחברה שלנו בימים שהאחדות כל כך נדרשת! שקלו זאת שוב, זו פגיעה עמוקה ביסוד הדמוקרטיה, בחגיגה הפוליטית ובעתיד כל עיר ועיר".