ביטון: "מנכ"ל החברה הכלכלית לשעבר מונה ללא תנאי סף כי היה מקורב לראש העיר הקודם"

ירין דורון | מדברים ברדיו | 20.02.23

על רקע הטענות של חבר המועצה אופיר יחזקאלי שאינו מקבל כחוק מידע בנושא ההתנהלות של החברה הכלכלית בקרית שמונה, חשף מנכ"ל העירייה, יורם ביטון, התנהלות בעיתית של החברה בתקופת שלטונו של ראש העיר לשעבר.

בראיון לירין דורון בתוכנית "מדברים ברדיו" סיפר ביטון על עובדים שהתקבלו לעבוד בחברה הכלכלית ללא מכרז ובתביעה שהוגשה להחזרת 800 אלף שקלים ששולמו למנכ"ל החברה. "את החברה הכלכלית קיבלנו עם מנכ"ל שעבד 10 שנים ללא תנאי סף וקיבל 800 אלף שקלים יתר וכעת הגשנו תביעה לבית הדין לעבודה כדי שהוא ישיב את הסכום. הממונה על השכר פתח בחקירה איך הוא התמנה בכלל", סיפר ביטון ושפך אור על האירוע: "פורסם מכרז בשנת 2011 לחצי משרה והוא לא עמד בתנאי סף ובכל זאת קיבלו אותו לתפקיד במשרה מלאה כי הוא היה מקורב לראש העיר הקודם שישמש כיו"ר החברה. הם העסיקו שלוש שנים יועץ משפטי במחשכים בלי שאף אחד ידע וכשביקשנו למנות יועץ משפטי אמרו לנו שלא צריך כשמבלי שידענו בזמן הזה מועסק יועץ ומקבל כסף. אף אחד מהעובדים משנת 2012-2018 לא התקבל לעבודה לאחר שעבר מכרז, בין השנים 2015-2018 הוציאו כמיליון שקלים לטובת כלכלת בחירות של ראש העיר הקודם. מרכז יום לקשיש נסגר ונאלצנו לפתוח אותו מחדש".

יורם ביטון

כאמור דבריו של ביטון מגיעים על רקע טענות של חבר המועצה אופיר יחזקאלי שדרש לקבל לידיו פרוטוקולים אך לא קיבל: "יש לי חשש שהחברה הכלכלית בקרית שמונה פועלת בניגוד לחוק כי מסתירים ממני מידע. כדירקטור בחברה הכלכלית ועדיין סגן ראש עיר יש לי אחריות, זאת חברה ציבורית ואם אני מבקש מחודש ספטמבר מידע לגבי תהליכים שקרו, החלטות שהתקבלו ומה מצבה הכלכלי של החברה ולא מקבל מידע יש בעיה. פתאום אתה שומע שהתנועה לאיכות השלטון עתרה נגד החברה הכלכלית וזכתה במשפט כי גם לה לא נתנו מידע והחברה נאלצה להוציא כסף להוצאות משפט – אז אין שקיפות והשאלה היא מה מסתירים וממה מפחדים? אביחי שטרן ויורם ביטון שכל הזמן מדברים על שקיפות וזה היה הדגל שלהם וחבל שזה מתנהל ככה. גם כשהייתי "בפנים" ראיתי התנהלות לא טובה ובלעתי צפרדעים ואמרתי מידי פעם את הביקורות שלי בשקט וכשביקרתי בקול גדול פוטרתי לפני כניסת שבת".

מנכ"ל העירייה ביטון התייחס לנושא: "ברגע שרואה החשבון הוציא את הדו"חות הכלכליים הוצאנו את ההזמנה לישיבת דירקטוריון בלי קשר למכתב של אופיר. הבעיה שלנו בלהוציא פרוטוקולים היא שאחרי שהם נשלחים אני מוצא אותם בפייסבוק. הפוליטיקאים מדליפים אותם. יש לנו יועץ משפטי ואנחנו פועלים לפיהם. זכותו של אופיר לבקש פרוטוקולים ומידע ואנחנו לא מונעים ממנו הוא יכול להגיע למשרדי החברה ולעיין בהם אבל יש בהם שאנחנו לא יכולים לאפשר להוציא החוצה".

זוהר קוזיקרו מנכ"ל החברה הכלכלית הגיב: "המכתב הנ"ל הינו קנטרנות לשמה.  בשבוע-שבועיים הקרובים יתכנס דירקטוריון החברה לדון בכל נושאי הפעילות של החברה".

לראיון המלא:

דני קדוש התייחס לטענות נגדו בראיון לחיים הכט בתוכנית "מדברים ברדיו"

להאזנה