בית המשפט: קובי ישלם כ-140 אלף שקלים לדוד אוחנה

חיים הכט | מדברים ברדיו | 01.10.23

בית משפט המחוזי בתל אביב בשבתו כבית משפט לערעורים אזרחיים שילש סכום הפיצוי שיאלץ לשלם המועמד לראשות עיריית טבריה, רון קובי שנתבע על ידי דוד אוחנה בגין לשון הרע.

על פי פרוטוקול הדיון בדיון הסכימו הצדדים להעמיד פיצוי כולל על סכום שבין 80 אלף שקלים ל-150 שקלים וזאת על פי פשרה וללא נימוקים. בפסיקתם קבעו שלושת השופטים כי: "לאחר שנתנו את דעתנו על מכלול הנתונים אנו קובעים כי חלף הסכום שנפסק 40,000 שקלים יבוא הסכום 120,000 שקלים".

בתוכנית "מדברים ברדיו", התייחס עו"ד רון לוינטל, שייצג את אוחנה, להחלטה: "כאן היה מקרה קיצוני של רטוריקה קשה נגד קובי לאורך 20 עמודים עם הסברים כמה הפרסומים שלו חמורים ולמרות זאת ניתן פיצוי צנוע מידי שקצת לועג לעמודים שהיו בפני השופט. מה גם שבמקום לשמוח על מזלו הטוב הוא עשה שידור פייסבוק ודיבר על הפיצוי הנמוך. לקחנו את הסרטון הזה וצירפנו את זה לערעור ואם הוא היה נוהג יותר בצנעה לדוד אוחנה לא היה בוער להגיש את הערעור. גם הסכום שנקבע כעת כ-140 אלף שקלים מקל איתו. מה שקרה בפרשה של דוד אוחנה וגם בזאת של יוסי בן דוד, הוא פשוט ממציא דברים כמו טענה שאוחנה גנב קופה מרבי מאיר בעל הנס ונתפס נוהג איתה ברכב ואין דבר כזה. זאת לא תביעת השתקה לא בסכום ובפערים בין האנשים, חופש ביטוי זה לא חופש להמציא דברים יש מאין שלא היו ולא נבראו שזה מה שהוא עושה, אנשים ניזונים מהדברים האלה.