בלעדי: בנו של עבדאללה סעדי שנרצח במוקביילה משחזר את הדרמה והמפגש עם הרוצחים של אביו

ירין דורון | מדברים ברדיו | 10.08.23

עבדאללה סעדי בן 76 נמצא ביום ראשון ללא רוח חיים בדירה במוקייבלה שבגלבוע, כשהוא קשור למיטתו. מחקירה ראשונית עולה כי חשודים רעולי פנים הגיעו לדירתו בניסיון לשדוד ממנו כסף. הם קשרו אותו וככל הנראה הצליחו לקחת מזומן מהכספת ונמלטו. צוות מד"א ביצע בו פעולות החייאה ונאלץ לקבוע את מותו. המשטרה פתחה בחקירה אך טרם עצרה חשודים במעשה.

עלי סעדי, בנו של עבדאללה סעדי סיפר בראיון בלעדי לתוכנית "מדברים ברדיו": "זאת טרגדיה קשה מאוד שאנחנו לא מצליחים להשתחרר ממנה, אנחנו עדיין נמצאים בחוסר ביטחון וחרדות. אני גר מעל ביתו של האבא והילדים שלי ראו את כל האירוע הזה והם לא יכולים לישון בבית. באותו יום הגיעו רעולי פנים שנכנסו לבית של אבא פרצו לבית כדי לגנוב, הם היו חמושים ותוך כדי הם פרצו את הכספת הקטנה שיש לאבא בן ה-76 וגנבו משם את הכסף והזהב".

באדיבות המשפחה

שמעתם את האירוע?

הם נכנסו לבית בשעה 5:20 והתחילו לפרוץ את הכספת בפטיש ועם ציוד שהם הביאו איתם והשאירו אותו אחרי האירוע והוא נמצא עכשיו בידי המשטרה. הרעש העיר אותנו ואת הילדים וירדנו לבדוק מה קרה עם אבא. הדלת הייתה נעולה והם ברחו מסביב וכשהסתובבנו כדי להיכנס מהחלק האחורי של הבית נפגשנו איתם פנים מול פנים. הם היו מצוידים בכלי נשק ארוך והיה לנו הפחד והחרדה והם ברחו מול העיניים שלנו. נכנסו לתוך הרכב ונמלטו".

"הילד שלי בן ה-15 שבר את החלון ונכנסו דרכו לבית ומצאנו שם את הגופה של אבא כשהוא קשור עם הידיים והרגליים ואת הפה קשרו לו בדבק כמה פעמים סביב הראש והידיים. ראינו סימנים על הגוף שלו היה לו דם שירד מהברכיים. זה רצח לכל דבר, כשאתה נכנס עם נשק וכמה אנשים יחד לשכונה שכולה משפחה אחת אנשים שמרגישים בטוחים בעצמם ובלי פחד זה רצח".

מה מצבו של הבן שלך?

"הילד עבר טרגדיה קשה מאוד, הוא לא יכול לישון. הוא צרח בזירה כשהוא ראה את הרוצחים ואז את סבא שלו מת. הוא האשים את עצמו שהוא איחר להגיע לזירה. אני אצטרך להעביר אותו לטיפול שיעזור לו להתמודד עם זה. גם הילדה שלי בת 8 ראתה את כל הזירה ואת סבא שלה קשור. הם שניהם במצב קשה"

באדיבות המשפחה

היו שמועות שאומרות שהרוצחים הכירו את הבית ואת אבא שלך וייתכן שהם תושבי האזור

"במשטרה לא נתנו לנו שום מידע אבל ההתנהגות שלהם הראתה שיש להם ביטחון. במשטרה חוקרים ואין לנו מידע. כל יום מגיעים לאסוף מידע ויוצרים קשר איתנו ואני רואה שהם לקחו את האירוע הזה ברצינות".

"אבא היה לו חברת הסעות מעל 30 שנה, הוא היה אדם חייכן, דתי, שקם כל יום לתפילה ב 4:00 בבוקר והלך למסגד. כולם אהבו אותו וכל האנשים בכפר העריכו אותו. אחרי הפנסיה הוא הקים בית ספר לנהיגה בעפולה ובכל יום הגיע למקום לשתות קפה איתנו הוא תמך ועזר לנו וכל הזמן נתן לנו הכל. יום לפני הרצח עד שעות הערב היינו אצלו בבית בהכנות לקראת החתונה שלו. הוא בן 76 והיה צריך להתחתן עם מישהי שתעזור לו ותמכנו בו למרות שהוא אדם עצמאי ובריא אבל פחדנו עם הזמן שהוא יזדקק לסיוע".

"אני קורא לראש הממשלה שידע לאן אנחנו הגענו, הגענו למצב של קשיש שלא יכול לשבת בביתו בביטחון וללכת לתפילת בוקר בביטחון. כל הקשישים למחרת האירוע לא הגיעו להתפלל מהפחד, הם איבדו את הביטחון ולא הגיעו להתפלל".

אתם בקשר עם הכלה?

"כן היא הגיעה להלוויה ונשארה אצלנו בבית מאז עד שיסתיימו ימי האבל".