במעורבות שב"כ: נעצרו שלושה חשודים בירי לעבר המועמד לראשות העיר בנצרת

רותם אטיאס | 06.09.23

שבוע אחרי הירי לעבר המועמד לראשות העיר נצרת נעצרו שלושה חשודים – צו איסור פרסום הוצא על פרטי החקירה

הירי לעבר מוסעב דוכאן המועמד לראשות עיריית נצרת התרחש ב 28.8 אז בשעות הערב הגיעו החשודים ופתחו בירי לעברו ולעבר שניים נוספים. כתוצאה מהירי נפצע דואכן בינוני ומי שהיו איתו נפצעו קל. מאז האירוע התנהלה חקירה סמויה במשטרה ואתמול הותר לפרסום שיחידת הגדעונים במשטרה עצרה שלושה חשודים במעורבות באירוע הירי. נציין כי מי שלקחו חלק בחקירה היו השב"כ והיחידה ללוחמה בפשיעה מרחב עמקים. על פי תיעוד שהפיצה המשטרה נראים כוחות הביטחון כשהם מגיעים בשעת לילה לבתי החשודים ושולפת אותם ממיטותיהם. לאחר מעצרם הם נלקחו לחקירה כשהמשטרה מייחסת להם  עבירות של ירי על רקע הבחירות המקומיות. במשטרה מציינים כי החקירה נמצאת בראשיתה וכי הוחלט להטיל עליה צו אסור פרסום בין השאר על כל פרט מפרטי החקירה וכל פרט שעלול לזהות את שלושת החשודים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך את השב"כ והמשטרה "על עוד פעולה מוצלחת שהביאה למעצרם של חשודים באירוע הירי החמור בנצרת. אנחנו נחושים להמשיך להילחם ולנצח את ארגוני הפשיעה בחברה הערבית".

נזכיר כי אחרי הירי מיהר שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לקשור בין האירוע לבין המחלוקת עם ראשי הרשויות הערביות ואי העברת הכספים ואמר: "השתלטות של גורמי הפשע המאורגן על עוד ועוד רשויות במגזר הערבי, כדי לסחוט את תקציבי המדינה המועברים להן, הפכה למכת מדינה שעלינו למגר בכל דרך למען אזרחי ישראל כולם. בכל מה שנוגע לתקציבים שבאחריותי, אני נחוש לשים לזה סוף וקורא לכולם לשתף פעולה ולפעול יחדיו כדי לשים סוף לפשיעה ולפרוטקשן".

אלא שדבריו אלה נאמרו כמה שעות אחרי הסתימה פגישה בת 5 שעות עם נציגי הרשויות הערביות בנושא העברת התקציבים שבסיומה הושג סיכום על המתווה שלפיו יועברו הכספים.

מי שעוד התייחס לאירוע היה יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ שתקף את השר בן גביר מועמדים בבחירות מאוימים, והפשע משתולל בכל מקום. במדינה מתוקנת, עם ראש ממשלה שמנהל את האירוע, השר האחראי על הכישלון הזה כבר היה מסיים את תפקידו. אבל נתניהו, שתלוי בקיצוניים, בוחר לאפשר להפקרות להימשך. הוא האחראי".

דוכאן