בעיצומו של משבר: השר גלנט ערך ביקור בכרמיאל, 150 מפגינים מחו מחוץ לבניין העירייה

רותם אטיאס | 16.08.23

בעיצומו של קרע עמוק בחברה הישראלית והסלמה ביטחונית בגבול הצפון ולא רק בו, הגיע אתמול שר הביטחון גלנט לפגישה עם ראש העיר קונינסקי. בהודעה הרשמית שפרסמה העירייה נמסר שהשר הגיע כדי לסייר באתר שבו מתקיימות עבודות הבנייה של בית הספר הטכני ובשמו החדש המכללה הטכנולוגית לתעופה וחלל. במהלך הסיור אמר השר: "אמשיך ואקדם את הקמת בית הספר הטכני בכרמיאל. המכללה הטכנולוגית לתעופה וחלל היא פרויקט ביטחוני – חינוכי מן המעלה הראשונה שיתרום רבות לפיתוח הגליל והעיר כרמיאל". קונינסקי הודה לשר ולאחר הסיור בשטח נפגש בשר בבניין העירייה עם מספר חברי קואליציה שם לא עלתה לדיון סוגיית הביטחון והרפורמה המשפטית. אלא שלקול רגע נודע כי מיד לאחר הפגישה בפורום הרחב נפגשו ראש העיר והשר בארבע עיניים וייתכן ששם דנו השניים בסוגיות הבוערות. ובמיוחד כשמחוץ לבניין העירייה הפגינו כל העת כ-150 בני אדם כשהם נושאים דגלים וקוראים קריאות בגנות כוונת הממשלה להמשיך בחקיקת הרפורמה המשפטית.

נציין כי בית הספר הטכני – המכללה של חיל האוויר מוקם בכרמיאל על מתחם בשטח של כ-63 דונם בכניסה המערבית לעיר, כאשר על-פי התכנון העבודות להקמתו אמורות להסתיים בספטמבר 2026.

המכללה,  תכלול מעל ל- 35,000 מ"ר של מבני חינוך, אודיטוריום, מעבדות, כיתות לימוד, קפיטריות, אולמות כנסים ומעונות  לשוחרים התלמידים. עלות הבינוי של המכללה נאמדת בכ-450 מיליון ש"ח מכספי משרד הביטחון ומשרד החינוך ויהיה זה מבנה החינוך מהגדולים והחדשניים בישראל.

מזה שלוש שנים פעלו צוותי עבודה משותפים של צה"ל, חיל האוויר, משרד החינוך ועיריית כרמיאל לתיאום תכנון בית הספר, שילובם העתידי של התלמידים בקהילה, שיתופי פעולה קהילתיים ועוד.

השר יואב גלנט, אמר: "חלק מביטחון המדינה הוא גם ביטחון כלכלי וחינכי, אמשיך ואקדם את הקמת בית הספר הטכני בכרמיאל. המכללה הטכנולוגית לתעופה וחלל היא פרויקט ביטחוני – חינוכי מן המעלה הראשונה שיתרום רבות לפיתוח הגליל והעיר כרמיאל".

ראש העיר קונינסקי: "אני מודה לשר הביטחון שהיה ועדיין מהווה אוזן קשבת לקידום הפרויקט, כאשר עוד בהיותו שר החינוך פניתי אליו והוא אישר למעלה מ-40 מיליון שקל לקידום הפרויקט ומאז כניסתו לתפקיד שר הביטחון היה המנוע להוצאתו לפועל של הפרויקט. מדובר בפרויקט מחולל שינוי הן בהיבטי כלכלה, ביטחון וחינוך בעיר. ראוי להזכיר את ראש העיר השני עדי אלדר שבתקופתו הונחה אבן הפינה  להקמת ביה"ס".