ברדה: "פעלנו שהליכוד ינצח אבל אנחנו לא רוצים להגיד ש"לא לנער הזה פיללנו""

נטעלי שם טוב | מדברים ברדיו | 23.02.23

השביתה במערכת החינוך. ראש עיריית מגדל העמק, אלי ברדה התייחס היום בתוכנית "מדברים ברדיו" להחלטה להשבית את הלימודים ואמר: "בעיניי שביתה שכוללת את מוסדות החינוך זה נשק יום הדין והיא מגיעה אחרי שהשתמשנו בכל האמצעים. אם מסתכלים על 5 מערכות בחירות, קורונה, מו"מ שהתחילו והופסקו ופתאום אומרים לנו שבחוק ההסדרים יש גזירות – אז אנחנו אומרים ריבונו של עולם אנחנו לא ישנים בלילות בגלל החשש מפני רעידות אדמה כי אנחנו בין הרשויות שיושבות על השבר, גני הילדים שלנו לא נפתחים כל בוקר במלואם אז התחושה שאנחנו ביום הדין".

כלכלנים טוענים שהשביתה היא בגלל נושא קרן הארנונה.

"קרן הארנונה היא הבעיה האחרונה ברשימת הבעיות הפתוחות. קודם כל הבעיה היא רעידות אדמה שמדינה לא עשתה כלום בנושא וכל יום יש קריאת השכמה. אנחנו נלחמים על הסייעות שלנו כי יש הורים שלא יודעים כל בוקר אם יש גן או אין גן כי לא יודעים אם יש סייעת באותו יום בגן. בנוסף הסכמי השכר עם המורים שיש איתם כבר הסכמה ולא חותמים להם".

כאיש ליכוד היה מצופה שיהיה לכם אוזן קשבת בממשלה.

"יש לנו קשרים עמוקים בליכוד ונתנו להם להתארגן אחרי הבחירות והם התעסקו ברפורמה. ניסינו ליצור מפגשים והידברות ולא מצאנו שותפים. אנחנו מהליכוד ופעלנו שהליכוד ינצח ולמרות הכל אנחנו באים לממשלה ואומרים רבותיי אנחנו לא רוצים להגיד ש"לא לנער הזה פיללנו" אבל יש לנו משימות קיומיות של ביטחון התושבים ודאגה לילדים שלנו שיהיה להם גן פתוח".

"זה לא סוד שבהסכמים הקואליציוניים פירקו משרדים וזה לצנינים בעיניי, זה שכל שר מהסיעות המחברות את הקולקציה, לצד הליכוד, דאג לנתחים יפים ומשמעותיים לטובת האינטרסים של הקהל שלו והמשימות שלו – אבל אתם לא תקצצו לנו ובכספים שמגיעים לנו תממנו את ההסכמים הקואליציוניים שלהם. פעלנו שתיבחרו עכשיו באו לדבר איתנו ואפשר לעשות את כל הדברים במקביל לרפורמה".

מה דעתך על הרפורמה שמקודמת בכנסת?

"אני תומך אבל שתתבצע בדרך של הידברות עם כל הגורמים. אני לא חותם על מצב הרפורמה כיום, לא צריך לצאת שכל תאוותנו בידנו יש שם סעיפים שצריך לעמוד עליהם וכאלה שצריך להתפשר".
מתי תכריז רשמית על עתידך הפוליטי?

"בקרוב".

להאזנה