דואה: "מצפים לתגובה הולמת אחרי מה שחווינו בלילה האחרון"

שלומי ברטלר | מדברים ברדיו | 14.04.24

המתקפה האיראנית על ישראל: סמוך לשעה 5 לפנות בוקר נחת טיל ששוגר ככל הנראה משטחה של לבנון בשטחי המועצה המקומית קצרין בסמוך למוסד חינוכי. הפיצוץ החזק הוביל לנזק רב לבתים סמוכים, 2 נפגעי חרדה טופלו על ידי צוותים הרפואיים.

בעקבות האירוע קרא ראש המועצה יהודה דואה, להגיב בחומרה: "אנחנו מחזקים את מערכת הביטחון אבל באותה נשימה אנחנו אומרים שרמת הגולן זאת לא החצר האחורית של אף מקום ואי אפשר לשחק באזור הזה וכשבא לירות יורים. זה חבל ארץ אסטרטגי שצריך להסתכל עליו ברמה הלאומית ולהפנים שהמלחמה צריכה להיות בחוץ ולא בבית. אנחנו נהיה חזקים בעורף אבל אנחנו מצפים לתגובה הולמת אחרי מה שחווינו בלילה האחרון".

על אירועי הלילה סיפר: "קיבלנו את ההיערכויות לפני שדובר צה"ל הוציא את ההודעה שלציבור והתכנסנו כל ראשי המחלקות במועצה לפגישה כדי להיות ערוכים לכל תרחיש. לקראת השעה 5 לפנות בוקר האזעקות הפכו תכופות יותר והגיעו גם לאזור קצרין. בתחילת הערב קצרין לא הייתה בהערכת המצב שהצבא הוציא אבל לא הקלנו ראש בזה והיינו בקשר רציף עם הצבא. מה שקרה בשעה 5 לפנות בוקר זה נס גדול וביחד עם הנס הגדול ומוכנות מדהימה של התושבים שנצמדו להנחיות האירוע הסתיים בלי נפגעים. הטיל נפל בסמוך למוסד חינוכי ובאזור קהילתי, בתוך היישוב והרסיסים פגעו ברכוש רב, היו 2 נפגעי חרדה ואסור להקל הזה ראש. דקות בודדות אחרי שהטיל נחת כוחות ההצלה והעירייה כבר היו במקום ואנחנו תולים את תקוותנו בנו. אני אומר את זה בצער ושמחה וברור לנו שאנחנו חייבים להיות ערוכים".