דרמה פוליטית בטבריה

ירין דורון ואביב עומר | מדברים ברדיו | 01.05.23


כבר חודשים ארוכים שישנם רחשים על כך שבועז יוסף התאהב בתפקיד וירצה להתמודד עליו באופן קבוע, אך הוא עצמו מכחיש בכל הזדמנות שיש לו כוונה כזאת, כשברקע גם מגבלה חוקית שעומדת כמחסום אלא שבימים האחרונים פועלים גורמים יודעי דבר בסביבתו להחתים חברי כנסת על הצעת חוק פרטית שתאפשר את התשתית החוקית ותכשיר את התמודדותו. ההצעה שהכין חבר הכנסת עמית הלוי מהליכוד כבר מוכנה, ואנחנו מגלים שיותר מעשרה חברי כנסת חתמו עליה, והיא תוגש בימים הקרובים בתוך כך מסתמן שבמשרד הפנים ידחו את המלצת וועדת הפנים להאריך את כהונת הוועדה הממונה, בגלל ההערכה שהנושא לא יעבור בג"צ – ולכן הבחירות יתקיימו באוקטובר כמתוכנן וייתכן שבועז יוסף יהיה אחד המועמדים.

ח"כ עמית הלוי התייחס לפרסום ואמר לחיים הכט בתוכנית "מדברים ברדיו": "הזכות לבחור ולהיבחר היא זכות יסוד ואנחנו רוצים שהציבור יבחר את נבחריו ולכן נפעל להסיר את התיקון לחוק שחוקק ב-2008 כי ברור שצריך לעשות בו איזון. אם יוסף עשה את העבודה בצורה טובה, כפי שהוצג לנו, הוא עשה את זה עוד לפני שידע שיעשה ניסיון לבצע תיקון לחוק ולכן בעיניי זה לא חוק פרסונלי – זה תיקון של לקונה שצריך לבצע אותה. תהליך החקיקה לוקח זמן ואם החוק הזה יוגש בימים הקרובים אני מניח תוך חודש או חודשיים אפשר להעביר את זה".

עו"ד שני אילוז, המועמדת לראשות העיר השיבה לח"כ: "אני סבורה שהחוק יעבור הוא קלוש עד לא קיים. אמר ח"כ הלוי שבועז יוסף לא מתעסק בפוליטיקה אבל הסיפור של תיקון החוק זה משהו שעלה כבר בשנה האחרונה ואם ניתן ליו"ר ועדה קרואה להתמודד יש לו את כל המנגנון לרשותו ואין לו מועצה שנלחמה מולו. החוק הוא הגיוני ונכון ולא בכדי יש תקופות צינון. אנחנו לא פוחדים מכוחו של יוסף, הוא טוב לחרדים וברור למה ש"ס רוצים להשאיר אותו. החרדים הם לא מכשול וצריך לתת להם את המקום אבל אני מבקשת שכמו שאני מתמודדת על פי חוק כך יעשה גם בועז יוסף שהצהיר בעבר שהוא לא מתמודד. צר לי לבשר לאריה דרעי שמי שיחליט מי ייבחר בטבריה זה הציבור ולא הוא".

להאזנה