נפתח המאבק על ראשות המועצה בעמק המעיינות

חיים הכט | 02.07.23

אחרי שהיה נראה שבמועצה באזורית "עמק המעיינות" לא יהיה מאבק פוליטי הכריזה לאחרונה נגה גיל בשיא תושבת היישוב מעלה גלבוע על כוונתה להתמודד בבחירות מול איתמר מטיאש. נזכיר שהשניים הכריזו  על כוונתם להתמודד בבחירות אחרי שראש המועצה המכהן, יורם קרין הודיע על סיום תפקידו הפוליטי אחרי 15 שנים.

נגה גיל בשיא שוחחה עם חיים הכט בתוכנית "מדברים ברדיו" וסיפרה: "אני חושבת שזאת המשמרת שלנו ומי שכמוני יש לו את הידע והניסיון צריך להיות במקום של ההשפעה למען התושבים. הנושא הכי דחוף של העמק הוא להיות עמק שיש בו טוב לאנשים שחיים בו. אני חושבת שאפשר להתקדם עוד הרבה ביחסים בנינו לבין בית שאן ובתוך היישובים. הציונות הדתית צומחת באזור העמק והם רוצים להיות חלק מההנהגה. בכל המגזר שנקרה "הציונות הדתית" יש שינויים מרחיקי לכת בשנים האחרונות זאת תופעה שברמה האישית מצערת אותי מאוד כי פעם היינו גשר והיום אנחנו לא שם. הדרך שבה הדברים מתנהלים הם מאוד בעייתיים למדינת ישראל אם אנחנו רוצים את 75 השנה הבאות. יש לנו תפקיד להיות חלק מ.. ולא לאומתיים כל הזמן על הציונות הזאת אני גדלתי על ברכיה. צריך למצוא דרך של חיבורים כי אין דרך אחרת להמשיך לחיות כאן".

בנושא המאבק על האסי אמרה בשיא: "ההכרעה של משרד המשפטים מאוזנת, אף אחד לא יוצא שמח או נקי. זה דורש הרבה עבודה מהמועצה, מניר דוד וגם ממשחרי האסי הרבה פשרות אבל זאת המשמעות של הסכם. אבל זה עוד דורש הרבה עבודה זה לא יקרה מחר בבוקר".

על העברת שטחים מהמועצה לבית שאן התייחסה בשיא: "קיים היום שיח בין המועצה לעיריית בית שאן וזה קורה באחריות ציבורית וניתנו כבר שטחים מהמועצה לבית שאן. השאלה אבל איפה אנחנו בעוד 10 שנים ואיפה אנחנו רוצים להיות ואיך פועלים לטובת זה".